گوگل از الگوی جست‌و‌جوی کاربرانش در انگلیس، نتایج همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه را پیش‌بینی کرد.

اکسپرس: یک نقشه گوگل ثابت می‌کند انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "اِکسپرس"، شرکت گوگل به وسیله موتور جست‌و‌جوی خود، نتیجه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را پیش‌بینی کرد. 

گوگل از الگوی جست‌و‌جوی کاربران در نقاط مختلف انگلیس، رای مثبت یا منفی آن‌ها در این همه‌پرسی – که در روز 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد--  را پیش‌بینی کرده است. گوگل در یک نقشه، جست‌و‌جوهای کاربرانش در بازه زمانی 31 ماه مِه تا 7 ژوئن (11 تا 18 خرداد)، برای ماندن در اتحادیه اروپا یا ترک آن را به نمایش گذاشته است.

در این نقشه تنها 11 شهر مشاهده می‌شود که نتایج جست‌و‌جوی آن‌ها در گوگل درباره ماندن در اتحادیه بوده‌است.  اما در قریب به اتفاق نواحی این کشور، جست‌و‌جو برای خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفته‌است.

این در حالی است که ساعاتی پیش از انتشار نتایج این پژوهش به وسیله گوگل، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌داد انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا فاصله زیادی دارد.

حال تعداد زیادی از نظرسنجی‌ها از تصمیم انگلیسی‌ها برای خروج از این اتحادیه خبر می‌دهند. این امر نشان‌دهنده ناکارآمدی اقدامات دیوید کامرون – نخست‌وزیر انگلیس--  به منظور ترساندن رای‌دهندگان از پیامدهای خروج این کشور از اتحادیه اروپا است. هفته گذشته دیوید کامرون به شهروندان انگلیسی اخطار داد در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، حقوق بازنشستگی آن‌ها کاهش خواهد یافت.

یک نظرسنجی طرفداران خروج از اتحادیه را با 3 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته 46 درصد، و طرفداران باقی ماندن در اتحادیه را با 3 درصد کاهش، 39 درصد اعلام کرده‌است. 11 درصد هم اعلام کرده‌اند در این همه‌پرسی شرکت نخواهند کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار