وب‌سایت پرافیت کانفیدنشال در مطلبی به دلایل افزایش بهای طلا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت "پرافیت کانفیدنشال" در مطلبی نوشت: بهای طلا از ابتدای سال جاری میلادی با رشد 20 درصدی همراه بوده‌است. شواهدی در نیز دسترس است که بیانگر ادامه روند صعودی بهای این فلز گران‌بها در آینده است.

نویسنده این مطلب نخستین دلیل برای این فرضیه را خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا بیان کرد. انگلیس در روز 23 ژوئن (3 تیر) برای تصمیم‌گیری درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا یک رفراندوم برگزار خواهد کرد.

اکنون به نظر می‌رسد طرفداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، از مخالفان آن در حال پیشی گرفتن هستند. به طوری که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند 52 درصد طرفدار جدایی از اتحادیه اروپا هستند. از آن جایی که انگلیس یکی از بزرگترین قطب‌های مالی و اقتصادی در اروپا به حساب می‌آید، در صورتی که این کشور تصمیم به جدایی از اتحادیه اروپا بگیرد، شک و تردیدهایی درباره آینده این کشور و نیز اتحادیه اروپا به وجود خواهد آمد. این برای بازار طلا فرصت مناسبی جهت جذب سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد کرد؛ زیرا تقاضا برای آن افزایش یافته و به این صورت، بهای آن با افزایش زیادی روبرو خواهد شد.

در ادامه این مطلب به تصمیم بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ سود بانکی این کشور به عنوان علتی دیگر برای افزایش بهای فلز زرد اشاره شده‌است. به تازگی بانک مرکزی آمریکا، پس از یک دهه به ذخایر مالی خود افزوده‌است. حال، روند افزایشی سود بانکی گزینه مناسبی برای آمریکا به نظر نمی‌رسد. احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در ماه ژوئن (خرداد) تنها حدود 2 درصد است. این در حالی است که احتمال افزایش این نرخ در ماه فوریه 2017 (بهمن 95) در حدود 60 درصد پیش‌بینی شده است؛ ولی واضح است که پس از آن، کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران را به فروش طلا جذب کرد، خبر افزایش نرخ بهره بانکی به وسیله بانک مرکزی آمریکا بود. حال پیش‌بینی می‌شود با کاهش نرخ بهره، سرمایه‌ها دوباره به سمت بازار طلا سرازیر خواهند شد.

این مطلب بازده اوراق قرضه را نیز در جمع دلایل موثر بر افزایش بهای طلا به شمار آورده است. بازار اوراق قرضه جهانی در وضع مناسبی قرار ندارد. به عنوان مثال، اوراق قرضه دولت ژاپن با سررسید 2 ساله، 5 ساله، و 10 ساله با بازده منفی روبرو است. اوراق قرضه آلمان نیز در سررسیدهای 2 ساله و 5 ساله بازده منفی داشته و در سررسید 10 ساله نیز روی لبه تیغ قرار دارد؛ به این معنی که اگر بخواهید این اوراق را خریداری کرده و تا مدت سررسید نزد خود نگه دارید، نه تنها سود نمی‌کنید، بلکه مطمئنا به سرمایه شما ضرر خواهد خورد. در این شرایط نیز بازار طلا، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر به نظر می‌رسد. این فلز گران‌بها با جلب کردن سرمایه‌ها به خود، سرمایه‌گذاران را به سود بهتری خواهد رساند.

حال لازم به ذکر است که بازار طلا در برابر بازار سهام و یا اوراق قرضه، بسیار حجم کوچکتری دارد. به همین دلیل، جذب بخش اندکی از سرمایه به این بازار، قیمت طلا را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. 

در پایان، نویسنده این مطلب همچنین پیش‌بینی کرد: با توجه به این موارد، تا پایان سال 2016 بهای طلا به 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار