آلمان درخصوص نتیجه همه پرسی طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، «اشپیگل» هفته نامه معتبر آلمانی، با استفاده از عنوانی به رنگ های قرمز، سفید و آبی روی جلد مجله، ملتمسانه از انگلیس خواست اتحادیه اروپا را ترک نکند. این هفته نامه، که در انگلیس و آلمان منتشر می شود، در شماره اخیر خود به بحث همه پرسی طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) پرداخت.

اشپیگل به وضوح مخالف برکسیت است. این هفته نامه در یادداشتی نوشت: «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای آلمانی ها، انگلیسی ها و اتحادیه اروپا فاجعه بار خواهد بود.»

سردبیران این هفته نامه نوشتند: « دونالد ترامپ تنها سیاستمدار شناخته شده در جهان است که با برکسیت موافق است. همین مساله باید انگلیس را نگران کند.»

روزنامه آلمانی «دی تسایت» نیز نوشت خروج انگلیس از اتحادیه، اروپا را ملتهب خواهد کرد. 

در یک نظرسنجی دیگر، که به تازگی منتشر شده است، بیش از یک سوم آلمانی‌ها نیز راضی به ترک اتحادیه اروپا هستند. تصویب طرح برکسیت در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) زنگ خطری جدی برای آلمان خواهد بود. علاوه بر این، انگلیس یک متحد سیاسی و اقتصادی قدرتمند برای آلمان است. این دو کشور مناسبات تجاری زیادی با یکدیگر دارند. انگلیس پنجمین شریک تجاری مهم آلمان است. برای مثال، صنعت خودروسازی را در نظر بگیرید: سال گذشته آلمان 810 هزار دستگاه خودرو به انگلیس فروخت که این میزان یک پنجم از کل صادرات خارجی این کشور را تشکیل می‌دهد. کارشناسان و تحلیلگران آلمانی معتقدند برکسیت بر صنعت این کشور به شدت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

یکی از مقامات ارشد آلمانی نیز اظهار کرد: «برکسیت پیامی فاجعه بار و تاسف برانگیز برای جهانیان خواهد داشت: کشورهای اروپایی نمی‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و در کنار هم باقی بمانند.»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
واکینک ها انگلستان همراه با دین مسیح از اتحاد اروپا خارج شوید
آخرین اخبار