فرانسه و انگلیس برای جلوگیری از دسترسی مهاجران به بندر کاله، دیواری احداث خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیویورک تایمز، مقامات انگلیس و فرانسه اعلام کردند ساخت یک دیوار برای جلوگیری از دسترسی پناهندگان به جاده‌ای که به بندر کاله ختم می‌شود، در ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد. ساخت این دیوار که پروژه‌ای مشترک میان انگلیس و فرانسه است، تازه‌ترین اقدام برای کاهش نگرانی‌های امنیتی و پاسخ به نارضایتی ساکنان این منطقه بوده است که نسبت به برپا شدن اردوگاه‌ها در نزدیکی محل اقامت خود اظهار نگرانی می‌کنند.

"رابرت گودویل" – وزیر مهاجرت انگلیس – روز سه شنبه به کمیته امور داخلی پارلمان این کشور گفت: "قرار است به زودی این دیوار را احداث کنیم. ما ایجاد حصار در این منطقه را به پایان رسانده‌ایم و اکنون مقدمات ساخت دیوار را انجام می‌دهیم."

این دیوار قرار است 4 متر ارتفاع و نزدیک به 1 کیلومتر طول داشته باشد و در جاده‌ای که به بندر کاله می‌رسد، بنا شود. بر اساس اظهارات مقامات انگلیس، این دیوار به عنوان ادامه حصار و سیم‌های خارداری که در این محل قرار گرفته اند، ساخته خواهد شد.

طی سال‌ها، مهاجرانی که قصد راهیابی به انگلیس را داشتند در یک اردوگاه شلوغ و با وضعیت اسفناک – موسوم به اردوگاه "جنگل" -- در نزدیکی شهر کاله مستقر می‌شدند. مسافت بین بندر کاله فرانسه و دوور انگلیس در عرض "کانال مانش"، نزدیک به 48 کیلومتر است.

افزایش تدابیر امنیتی در بندر کاله و تونل مانش – که این بندر را به انگلیس متصل می‌کند – ورود به انگلیس را برای مهاجران دشوار کرده است. دستکم 8 مهاجر از ابتدای سال جاری میلادی در جاده بندر کاله جان خود را از دست داده اند.

حال، برخی از فعالان حقوق بشر اظهار کرده اند ساخت این دیوار، با وجود حصار‌های چند کیلومتری، سیم‌خاردار و دوربین‌های مدار بسته، امنیت این جاده را افزایش نخواهد داد. آن‌ها معتقدند این اقدام تنها به هدر رفتن سرمایه‌های انگلیس می‌انجامد و کارآمد نخواهد بود.

ایده ساخت موانع فیزیکی برای جلوگیری از ورود مهاجران پیش‌تر به وسیله دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – پیشنهاد شده است. اما بر خلاف دیوار مکزیک، برای ساخت این دیوار در فرانسه بودجه اختصاص یافته است. انگلیس پیشنهاد پرداخت 23 میلیون دلار برای احداث این دیوار را مطرح کرده است.

مقامات فرانسه در ماه‌های فوریه و مارس سال جاری میلادی (بازه زمانی بین 12 بهمن 1394 تا 12 فروردین 1395) نیمه جنوبی اردوگاه جنگل را تعطیل کردند. این در حالی است که جمعیت این اردوگاه به 7 هزار تا 9 هزار نفر رسیده است. این مسئله موجب سلب آسایش شهروندان ساکن این منطقه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار