برنارد کازنوو موج اخیر آوارگان را بالاترین حجم آوارگان از زمان جنگ جهانی دوم دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  برنارد کازنوو -- وزیرکشور فرانسه -- در  مصاحبه با شماری از خبرنگاران در شهر کاله واقع در شمال این کشور، با اشاره به ورود بیش از یک میلیون آواره در سال 2015 به اروپا گفت: بی سابقه ترین بحران مهاجرت در اروپا به وقوع پیوسته است.

برنارد کازنوو با بیان این که موج اخیر آوارگان، بیشترین و بالاتری حجم آوارگان از زمان پایان جنگ جهانی دوم است، افزود: در دوره زمانی یاد شده بیش از 3700 آواره به هنگام گذر از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده است.

وی ادامه داد: این افراد به همراه خانواده و فرزندان شان برای فرار از جنگ و وحشیگری و شکنجه در زادگاه شان، از تمامی خطرات عبور کردند تا در اروپا مامنی برای خود بیابند. 

کازنوو تصریح کرد: از زمان امضاء قرارداد میان ترکیه و اتحادیه اروپا در هجدهم ماه مارس سال جاری، شمار ورود آوارگان به اروپا از بالکان، به طرز چشمگیری کاهش یافته است. وی گفت: معضل پیش روی اتحادیه اروپا، مدیترانه مرکزی است که آوارگان از این راه به طور غیرقانونی خودشان را به اروپا می رسانند و تاکنون از این مسیر،112 هزار آواره از طریق ایتالیا به اروپا آمده اند.

 وی گفت: وظیفه ما در شرایط کنونی حفظ جمهوریت، نگهداشت شرایط انسانی برای آوارگان است. با وجود این که مقامات کشور فرانسه نیمی از اردوگاه پناهندگان در شهر کاله را برچیده اند، اما شمار آوارگان در این شهر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار