واشینگتن پست نوشت:

موج گسترده تبعیض نژادی در اروپا و آمریکا با ورود مهاجران به این دو قاره

یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به بررسی واکنش اروپا و آمریکا به مسئله مهاجران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی نوشت: مردم دانمارک که در زمان جنگ جهانی دوم دلیرانه عمل کردند، اکنون به میزبانانی بسیار خشن تبدیل شده‌اند. آنها طلا و دیگر دارایی‌های ارزشمند مهاجران سوری و دیگر کشورها را می‌گیرند تا اجازه ورود به آنها بدهند. اگرچه این رفتار به معنای جلوگیری از ورود مهاجران نیست، نشان‌دهنده ترس زیاد میزبان از مهمان است.

در آمریکا اوضاع کمی متفاوت است. دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چندی پیش عنوان کرد از ورود تمامی مسلمانان به این کشور به طور موقت جلوگیری شود. بسیاری از جمهوریخواهان دیگر نیز بلافصله از این ایده ترامپ استقبال کردند. این نامزد جنجالی جمهوریخواهان همچنین در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، در زمان اعلام نامزدی خود برای انتخابات، اظهار داشت: مهاجران مکزیکی مشکل عمده ایالات متحده است. موجی از مهاجران به اینجا سرازیر شده‌اند که نیمی از آنها مجرمان انواع جرم‌ها و به ویژه خشونت‌های جنسی هستند. آنها شغل‌ها و زنان ما را می‌برند. این پیامی قلبی از سوی یک نژادپرست سفید است.
موقعیت کشورهای عربی در برابر اروپا مانند موقعیت مکزیک در برابر آمریکا است. در اروپا و آمریکا شرایط کنونی را «آینده اجتناب ناپذیر» نامیده‌اند. اگرچه حوادث خشونت‌های جنسی هم در اروپا و هم در آمریکا پیش از این روی داده و در حال حاضر روی می‌دهد، عملکرد پلیس موفق نبوده است. حادثه «کلونج،» که تعدادی از تبعه‌های آلمانی، آمریکایی و صربی در آن مقصر بودند و مهاجران سوری توانسته بودند به زنان مورد حمله کمک کنند، ممکن است باز هم تکرار شود. پلیس باید از اشتباهات خود درس بگیرد.

نگارنده در انتهای گزارش نوشت: مشکل اساسی اروپا و آمریکا سیل هجوم مهاجران نیست، بلکه ضعف مدیریت سیاسی است. با این حال اوباما و مرکل در این میان عملکرد بهتری داشتند. آنگلا مرکل با دادن اجازه به حدود یک میلیون مهاجر برای ورود به آلمان، قدرت خود را به رخ روسای دیگر کشورهای اروپایی کشید. باراک اوباما نیز در سال گذشته میلادی از ورود حدود 2500 مهاجر به این کشور استقبال کرد. آنچه که اروپا و آمریکا در حال‌ حاضر به آن نیاز دارند سرانی است که بدانند چگونه باید بگویند: صبر کنید. بیایید این کار را تمام کنیم. این در حالی است که ما در مقابل شاهد تبعیدهای دسته‌جمعی، بستن مرزهای و مصادره اموال و غیره هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار