براي نخستین بار و با مشارکت شرکت هاي فولاد مبارکه اصفهان و فولاد اکسين خوزستان، با توليد ورق هاي مورد نياز صنايع نفت و گاز، وابستگي اين صنعت به واردات قطع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با امضاء توافق نامه توليد اسلب مورد نياز شرکت فولاد اکسين به منظور تهيه ورق هاي صنعت نفت و گاز براي اولين بار تمام نياز اين صنعت در داخل کشور توليد مي شود.

مديرعامل فولادمبارکه اصفهان با اشاره به تخصصي بودن اين نوع ورق در عرصه توليد اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات فني و کارشناسي و سرمايه گذاريهاي سنگيني که در هر دو مجموعه فولادمبارکه اصفهان و فولاداکسين خوزستان انجام شد، امروز( روز دوشنبه 28 دي ماه) و در فاز نخست، شاهد توليد 350 هزارتن اسلب براي تأمين ورق موردنياز لوله هاي نفت و گاز هستيم. ورقهايي که در صنايع نفت و گاز مورد مصرف است با استاندارد API گريد X60 و X65 مي باشد که شرکت فولادمبارکه در بخش تأمين اسلب مورد نياز اين ورقها اقدام نموده و شرکت فولاد اکسين هم با نورد اسلبهاي توليدي ورق عريض مورد نياز صنعت نفت و گاز را تأمين مي کند.

سبحاني مراحل مختلف توليد اين اسلبها در فولادمبارکه را کارشناسي شده خواند و افزود: ابتدا با سرمايه گذاري هايي که در خط توليد انجام شده بود ، به صورت آزمايشي و با رعايت استانداردهاي مورد نياز توليد اين نوع فولاد را اقدام کردیم.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.