بیمه‌ها از ساختار ضعیفی برخوردارند

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی گفت: بیمه‌های فعلی ما در ارائه خدمات بسیار ضعیف هستند.

دکتر محمد رضا نوروزی مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان‌های خصوصی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه هر بیمارستان بطور متوسط ۸ میلیارد تومان از بیمه طلب دارد، ادامه داد: این بدهی تا ۳۰ میلیارد تومان هم در برخی بیمارستان‌ها گزارش شده است که اگر ۵۰ بیمارستان خصوصی را در تهران در نظر بگیریم بطور متوسط ۳۰۰ میلیارد تومان طلب بخش خصوصی می‌شود که سود و بهره این پول معلوم نیست کجاست و چگونه بیمارستان خدمات را به بیمار ارائه دهد و آنگاه شش ماه بعد پول خود را با کسورات دریافت کند. 

وی با تاکید بر اینکه بیمه‌ها ساختار بسیار ضعیفی دارند، اضافه کرد: اگر ساختار بیمه‌ها اصلاح نشود نمی‌توانند به درستی خدمات ارائه دهند و این در حالی است که دولت به عنوان سیاستگذار، بخش خصوصی به عنوان ارائه دهنده خدمت و بیمه‌ها به عنوان حامیان مردم باید در جهت کاهش هزینه‌های درمانی بکوشند. 

وی با ابراز اینکه باید تشویق به سرمایه گذاری در بخش خصوصی جهت کاهش بار بخش دولتی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: برای این مهم باید استفاده از منابع خارجی و ایجاد زنجیره‌های درمانی از طرف بخش خصوصی صورت گیرد همانطور که در همه جای دنیا این کار انجام می‌شود؛ بنابراین باید کمک به اصلاح تعرفه‌ها و مدیریت صورت گرفته و بوروکراسی ا‌داری نیز کاهش یابد. 

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هنوز در بوروکراسی اداری برای اعطای مجوز‌های لازم مشکل داریم؛ عنوان کرد: باید رقابت بازار قیمت‌ها را تعیین کند و نظارت دولت باشد تا اجحافی صورت نگیرد زیرا وقتی محدودیت برای ساخت و ساز باشد باعث ایجاد رانت و مشکل می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که در وزارت بهداشت و درمان واحدی را برای بخش خصوصی در نظر بگیرند تا کارهای اداری در آنجا صورت گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار