معاون هموند: بریتانیا به طور قطع با مجازات مرگ مخالف است

معاون وزیر خارجه انگلیس گفت: ما ناامیدی‌مان را درباره اعدام‌های جمعی در عربستان سعودی ابراز کردیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در واکنش به اعدام‌های اخیر آل سعود که یکی از قربانیان آن آیت‌الله النمر بوده، درباره این اعدام‌های دسته‌جمعی در عربستان سعودی ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش به نقل از آی تی وی، توبیاس الوود، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه درباره اعدام 47 نفر از جمله آیت‌الله النمر بدست عربستان سعودی و اعتراضات انجام شده در ایران بیانیه صادر کرد.

در ادامه واکنش‌ها به اعدام رهبر شیعیان عربستان بدست آل سعود و اعتراضات کشورهای اسلامی و حتی سازمان‌های بین‌المللی درباره اعدام آیت‌الله النمر، مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس هم در بیانیه‌ای موضع لندن را ابراز کرد.

در بیانیه معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه آمده است: من به شدت از تشدید تنش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در خاورمیانه دچار اضطراب شدم. بریتانیا به طور قطع با مجازات مرگ مخالف است و ما این موضوع را با مقامات سعودی در میان گذاشتیم و همچنین ناامیدی‌‌مان را درباره اعدام‌های دسته‌جمعی ابراز کردیم.

وی افزود: ما با مقامات در ریاض صحبت کردیم و انتظار داریم که علی النمر و دیگرانی که در حالی که نوجوان بودند، محکوم شدند، اعدام نشوند.

معاون فیلیپ هموند درباره اعتراضات ضد سعودی در ایران هم گفت: ما به شدت درباره اینکه شنیدیم روز گذشته به سفارت سعودی در تهران حمله شد، نگران هستیم. این موضوع حیاتی است که اماکن و نهادهای دیپلماتیک کاملا حفاظت شده باشند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۴ دی ۱۳۹۴
یه کلمه هم ازمادرعروس بشنویم!
اصلابریتانیا باچی موافقه؟
آخرین اخبار