چگونه داعش مردم را در قلمروی جهنمی خود زجرکش می کند؟

"بیزینس اینسایدر" در گزارشی نوشت: قوانین غیرقابل تحمل داعش در رقه سوریه، زندگی روزمره مردم را به جهنمی واقعی تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "بیزینس اینسایدر" در گزارشی نوشت: گروه تروریستی داعش تدابیر امنیتی را در قلمروهای خود تشدید کرده است تا مانع از فرار مردم شود. مردمی که در رقه سوریه – قلمرو گروه تروریستی داعش – زندگی می کنند، مجبورند خود را با قوانین بی رحمانه این گروه وفق دهند.

به نوشته بیزینس اینسایدر، مردم رقه با محدودیت های طاقت فرسایی گذران زندگی میکنند. زنان باید به همراه یک مرد از خانه های خود خارج شوند. "ابو ابراهیم الرقاوی،" رهبر گروه "رقه در سکوت سر بریده می شود" گفت: "در حال حاضر، مشکل، چگونگی خارج شدن از رقه است. گروه تروریستی داعش گذرنامه های افراد را مصادره می کند تا رفت آمد برای آنها دشوار شود. آنها به زنان زیر 45 سال و پسران زیر 19 سال اجازه خروج از شهر را نمی دهند."

یک مرد سوری در مصاحبه با بیزینس اینسایدر گفت: برخی بخشها بوسیله عناصر گروه تروریستی داعش احاطه شده است و شهروندان بدون اجازه نمی توانند از آنها خارج شوند. برخی مسیرهای ورود و خروج به شهر نیز تنها در زمانها و روزهای خاصی باز هستند.

یکی از اهالی دیرالزور سوریه گفت: گاهی اوقات مردم مجبورند برای درمان و تهیه دارو به دمشق سفر کنند؛ اما پیش از آن باید متعهد شوند پس از پایان دوره درمان به شهر باز می گردند. در شهرهای دیگر نیز قوانین مشابهی حاکم است. 

به نوشته این وبسایت، در موصل، هر شخص برای خروج به ضامن احتیاج دارد. به گونه ای که اگر فرد خارج شده به شهر بازنگردد، ضامن وی بازداشت خواهد شد.

رقه، پایتخت داعش از سال 2013 به اشغال این گروه تروریستی در آمد. حملات بی رحمانه گروه تروریستی داعش زندگی روزمره مردم رقه را با مشکلاتی روبرو کرده است. تاکنون صدها نفر از ساکنان دیرالزور با کمک گروه های قاچاق به ترکیه گریخته اند. برخی از آنها حتی راه اروپا را در پیش گرفته اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار