تشابه اسمی با داعش؛ دردسر جدید شرکت‌ها در سراسر جهان

شرکت‌های سراسر جهان به دلیل تشابه اسمی با گروه تروریستی داعش وادار به تغییر نام خود شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "استار تریبیون"، سامانه بین‌المللی اطلاعات گونه‌های حیوانی که در سراسر جهان با نام "آیسیس" شناخته شده، به دلیل تشابه اسمی با گروه تروریستی داعش (آیسیس) برای تغییر نام خود تحت فشار قرار گرفته است. شنیدن نام آیسیس که پیش از این یادآور الهه مصری (الهه عشق و باروری) بود، در حال حاضر ترس و وحشت را در ذهن تداعی می‌کند.

این شرکت با طراحی نرم‌افزارهایی برای باغ وحش‌ها و آکواریوم‌ها در 87 کشور مختلف، پیگیری اطلاعات گونه‌های حیوانی را راحت‌تر می‌کند. 

شرکت "کتاب‌ها و هدایای آیسیس" در دنور نیز با این مشکل روبرو است. به طوریکه کتاب‌های این شرکت در ماه‌های اخیر چهار بار تخریب شده‌اند. حتی یک گروه موسیقی فرانسوی پس از 15 سال نام خود را از فرزند آیسیس به "زمزمه فرشته" تغییر داد. مواردی از این قبیل بسیار دیده شده؛ اما تغییر نام شرکت‌هایی که سابقه طولانی دارند کار ساده‌ای نیست و ممکن است خساراتی رادر پی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد فروش محصولات این شرکت‌ها پس از تغییر نام، 5 تا 20 درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۳ دی ۱۳۹۴
و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
کلمه ایسیس تو فراماسون ها خیلی مقدسه و نمادگرایی یکی از اصلی ترین کارهای فراماسون ها بوده و هست ،بطوری که داعش به انگلیسی میشه ایسیل ولی بخاطر نماد گرایی اسمش رو گذاشتن ایسیس.
تو گوگل اگه کلمه انگلیسی ایسیس رو جستجو کنید میبیند که بی نهایت شرکت با این نام وجود داره.
آخرین اخبار