نام "آیسیس" برای صاحبان آن دردسر ساز شد

به تازگی عریضه بلندی در دنیای مجازی منتشر شده که در آن از شبکه های خبری خواسته شده داعش را "آیسیس" نخوانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "آلترنت"؛ در چند دهه گذشته، نام "آیسیس" توانسته به شهرت قابل توجهی دست یابد و به وسیله خانواده های بسیاری برای کودکانشان انتخاب شده است. نام "آیسیس" مربوط به 2400 سال پیش از میلاد مسیح است و در متون تاریخی این نام به یکی از خدایان مصری اختصاص دارد. آیسیس" نماد درمان و مراقبت است و به لحاظ واژگانی بسیار منحصر به فرد است. 

این اسم توانسته بود در سال های گذشته طرفداران بسیاری پیدا کند؛ اما با آغاز به کار گروه تروریستی داعش این نام نیز معنای دیگری پیدا کرد.

با این که شاید احمقانه به نظر برسد، نام "آیسیس" برای دارندگان آن، که بیشتر زنان و دختران هستند، دردسرهای بسیاری به همراه داشته است.

سال گذشته شرکت نوتلا حاضر نشد یک شیشه شخصی سازی شده برای دختری با اسم "آیسیس" چاپ کند. زنی انگلیسی با این نام نیز گفته که بسیاری از شرکت های هوایی پرواز او را بدون دلیل موجه لغو کرده اند. فرد دیگری نیز به دلیل داشتن این نام حساب کاربری توییترش را از دست داد.

موضوع زمانی ناراحت کننده می شود که دختری 14 ساله با ارسال فیلمی در اینترنت اشک ریزان از برخوردهای بد و زورگویی های سایر هم کلاسیانش به دلیل اسمش می گوید.

نام های بسیار دیگری وجود دارند که در طول زمان محبوبیت خود را از دست داده اند. نام "آدولف" زمانی شهرت بسیاری داشت اما اکنون به دلیل ارتباط با فردی منفور (هیتلر) چندان استفاده نمی شود. نام " اسامه" نیز باعث شده تا دارندگان آن با تحقیر و عصبانیت افراد مواجه شوند؛ در حالی که این افراد نقشی در انتخاب نام خود نداشته اند و در پس نام آن ها نیز هدف پلیدی وجود ندارد.

نویسنده این مطلب در ادامه آورده است: "من به خانمی در کالیفرنیا با اسم "آیسیس" پیامی فرستادم و از او خواستم تا نمونه هایی از دردسرهای اسمش را برای من بازگو کند. او هم به من پاسخ داد: " مردم در مورد نام من جک های زیادی می سازند، برای مثال از من می پرسند که آیا سردسته گروهک تروریستی داعش هستم. من در طول روز و هفته چندین بار به دلیل اسمم آزرده خاطر می شوم؛ این در حالی است که در گذشته اسم من باعث جلب توجه افراد می شد و آن ها بر زیبایی آن تاکید می کردند.""

به دلیل اتفاقاتی این چنینی، بسیاری از دارندگان این نام از شبکه های خبری خواسته اند تا داعش را با نام دیگری بخوانند. در حال حاضر فرم رای گیری که برای این تصمیم ایجاد شده توانسته بیش از 63 هزار رای جمع آوری کند.

آن ها امیدوار هستند که استفاده شبکه های خبری از نام های دیگر گروه تروریستی داعش بتواند دردسر ایجاد شده برای هزاران نفر را از بین ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار