آیسیس؛ نامی که برای همیشه با تروریسم گره خورده است

بسیاری از سازمان‌هایی که با نام منتسب به گروه تروریستی داعش خوانده می‌شوند، برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن وجهه خود ناچار به تغییر آن هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «اس ام اچ،» در سال 1989 تعدادی کارآفرین در کانبرا، سیدنی و ملبورن، تجارتی را به راه انداختند و آن را گروه آیسیس (ISIS) استرالیا نامیدند که در بیشتر مواقع برای راحتی به آن آیسیس می‌گفتند. در آن زمان، این نام معنای خاصی نداشت و استفاده از آن بلامانع بود. اما در چند سال اخیر و با شکل‌گیری گروهی تروریستی به نام داعش یا آیسیس که هر روز نامش در رسانه‌ها به دلیل انجام جنایات فجیع تکرار می‌شود، شرایط تغییر کرده است.

بسیاری از سازمان‌های تجاری که تا پیش از شکل‌گیری این گروه تروریستی با نام آیسیس شناخته شده بودند، با مشکلات بسیاری مواجه شدند. گروه آیسیس استرالیا با حدود 300 کارمند تا اکتبر سال 2015 (31 روز منتهی به 9 آبان)، به شرکتی شناخته‌شده تبدیل شده بود. این شرکت بزرگ تجاری با گردش مالی سالانه 400 میلیون دلار و داشتن شعبه در همه ایالت‌های استرالیا، ناچار شد در 27 اکتبر 2015 (5 آبان) برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن اعتبار و تجارت خود، نامش را تغییر دهد.

مدیر اجرایی شرکت مذکور درباره این مسئله گفت: ادامه فعالیت شرکت ما تحت نام گروهی تروریستی، دیگر امکان‌پذیر نبود. از همین رو پس از گفتگوهای بسیار تصمیم گرفتیم نام آن را تغییر دهیم.»

اما همه افراد یا سازمان‌هایی که با نام آیسیس خوانده می‌شوند، چنین تصمیمی نگرفتند و عنوان خود را حفظ کرده‌اند. یکی از آن‌ها وزارت دفاع استرالیا است که همچنان آیسیس نام دارد.  

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار