فرار داعشی ها از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش با تغییر قیافه و تصرفِ منازل غیرنظامیان

عناصر گروه تروریستی داعش برای فرار از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در رقه به شیوه های پلیدی روی آورده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، عناصر گروه تروریستی داعش برای فرار از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش مجبور شده اند در منازل غیرنظامیان پنهان شوند و حتی برای تغییر چهره، ریش های خود را بتراشند. در رقه، بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش از پایگاه های خود خارج شده اند تا با غیرنظامیان در سطح شهر ادغام شوند و تشخیص پهپادها را برای هدف قرار دادن مواضع داعش دشوار کنند.

یک جوان 19 ساله که ماه پیش توانست از رقه سوریه به ترکیه فرار کند، گفت: اگر خانواده شما در خانه ای زندگی می کرد، عناصر داعش آنها را بیرون و خودشان آن محل را تصرف می کردند. غیرنظامیان دیگر نمی توانند عناصر داعش را تشخیص دهند. در نتیجه حملات هوایی علاوه بر صدمه زدن به داعش، به غیرنظامیان نیز آسیب می زند.

وی همچنین گفت: عناصر داعش درب خانه ی غیرنظامیان را می زدند و می خواستند به زور وارد خانه آنها شوند. اگر غیرنظامیان از ورود آنها جلوگیری می کردند عناصر گروه تروریستی داعش آنها را اعدام می کردند. آنها حتی ریش های خود را تراشیده بودند و لباس غیرنظامیان را بر تن می کردند. به جای استفاده از خودروهای نظامی از تاکسی استفاده می کردند. برخی از آنها حتی خودروهای خود را با گل می پوشاندند تا پهپادها نتوانند آنها را شناسایی کنند.

این جوان 19 ساله در ادامه گفت: وضع رقه بسیار وحشتناک بود. همه جای خیابان جسد دیده می شد. نیمی از دوستان من به گروه تروریستی داعش پیوستند. نیمی از آنها هم بدست داعش کشته شدند. خانواده ام مرا تشویق کردند رقه را ترک کنم و به ترکیه سفر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار