عبدالرحمان عطار: حل مناقشه سوریه عزم بین المللی می خواهد

رئیس جمعیت هلال احمر سوریه گفت بحران این کشور به یک مناقشه بین المللی تبدیل شده و حل آن نیز در گرو راهکاری بین المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز، عبدالرحمان عطار، رئیس جمعیت هلال احمر سوریه، در پاسخ به این سئوال که آیا هیچ گاه فکر می کردید نسیم بهار عربی که در سال 2011 بر خاورمیانه وزیدن گرفت در سوریه به چنین آشفتگی بینجامد؟ گفت: متاسفانه درخواستها برای آزادی، دموکراسی و اصلاح توسط برخی گروهها از مسیر اصلی خود منحرف شد و آن را به یک مناقشه مسلحانه تبدیل کردند.

وی افزود: ما امیدوار بودیم که گذار سیاسی مسالمت آمیزی در کشورمان روی دهد تا شاید شرایط سوریه را ببهود بخشد و آن را به کشوری امروزی تبدیل کند. اما متاسفانه بهار عربی توسط نیروهای منطقه ای و بین المللی از مسیر اصلی خود خارج شد. مردم عادی در سوریه نمی دانستند چه چیزی در حال انتظارشان است.

یورونیوز در ادامه از این مسئول امور بشردوستانه سوریه پرسید: شما چگونه با وجود درگیری های شدید در زمین و بمباران ها از هوا، در سوریه فعالیت می کنید؟ گفت: ما در این راه تاکنون 49 داوطلب را در جبهه ها از دست داده ایم. آنها تنها کسانی بودند که به همه مناطق سوریه از جمله مناطق پر خطر می رفتند و فعالیت های بشردوستان انجام می دادند.

وی یادآور شد: به هر حال ما توانستیم به این مناطق برویم و به مردم منطقه آگاهی رسانی که هدف ما انجام فعالیت های بشردوستانه از جمله تامین آب آشامیدنی، غذا و اجرای برنامه های واکسیناسیون و توزیع دارو است.

مصاحبه گر یورونیوز در ادامه پرسید، هنگامی که داعش مناطق بیشتری از خاک سوریه را به دست گرفت آیا اتفاق خاصی افتاد که با استناد به آن، به شما بفهماند مناقشه سوریه در حال پیچیده تر شدن است و عبدالرحمان عطار در پاسخ گفت: همه چیز برای داعش از رقه آغاز شد.

در واقع رقه آغاز آنچه بود که بعدا در سوریه روی داد. افتادن رقه به دست داعش به مشکلی برای ما تبدیل شد. در ابتدا ما می توانستم به کمک شعبه ای که در رقه داشتیم به مردم این شهر از نظر تامین آب آشامیدنی و غذا و اجرای برنامه واکسیناسیون کمک کنیم. اما بعد ما مجبور شدیم فعالیت های خود را در این منطقه متوقف کنیم.

بعدا داعش کنترل مناطق دیگری از جمله پالمیرا، دیرالزور و حسکه را به دست گرفت و نبردها بین داعش و سایر گروه های مسلح شدت گرفت. به طوری که در برخی مناطق ما در زمان کمک رسانی در میان جبهه النصره، داعش و احرار الشام گیر می افتادیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار