هاموند مدعی شد: حملات روسیه، کمک به داعش است

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد حملات هوایی روسیه علیه تروریست ها در سوریه به داعش کمک می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد ادامه تمرکز حملات هوایی روسیه در سوریه بر به اصطلاح مخالفان و نه سازمان تکفیری صهیونیستی داعش به تندروها کمک می کند.

روسیه یکی از قویترین همپیمانان بشار اسد رئیس جمهور سوریه حملاتی را آغاز کرده است که می گوید بر ضد ستیزه جویان داعش است اما از نیروهای دولتی سوریه نیز حمایت می کند.
هاموند در پارلمان گفت:« هنوز بیشتر حملات هوایی روسیه بر ضد قدرتهای مخالف سوری و نه داعش است.»

وی افزود: « ما با همپیمانان خود در ائتلاف از جمله آمریکا از روسیه درخواست کردیم که هر زمان که فرصت به وجود آمد حملات خود را تنها بر داعش متمرکز کنند. قابل قبول نیست که این اقدام روسیه، مخالفان را تضعیف کند و نیروهای داعش را که ادعا می کند با آنها می جنگد برتری دهد.»

یک منبع در دفتر هاموند گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نشست ماه گذشته گروه بیست در ترکیه گفت برای تمرکز تلاشهای روسیه بر جنگ با سازمان داعش تلاش می کند.

هاموند افزود روسیه تعداد حملات هوایی خود را بر ضد داعش از زمان سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه در سینا در اکتبر گذشته حادثه ای که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، بیشتر کرده است اما تنها حدود یک چهارم حملات هوایی روسیه بر ضد تروریستها بوده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار