ادعای داووداغلو: حضور نظامی در موصل برای حفظ تمامیت ارضی عراق است

نخست وزیر ترکیه مدعی شد حضور نظامی این کشور در نزدیکی موصل با هدف حفظ تمامیت ارضی عراق صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "احمد داووداوغلو،" نخست وزیر ترکیه، در نشست خبری مدعی شد: حادثه حمله گروه داعش به پایگاه نظامی " بعشیقه" نزدیک موصل بیانگر اهمیت حضور نیروی بازدارندگی ترکیه است که پایگاه‌های نظامی این گروه را هدف قرار می‌دهد.
داووداوغلو افزود: ما از طریق سفیرمان در بغداد این موضوع را با دوستان عراقی بررسی خواهیم کرد.
وی اظهار داشت ترکیه تدابیر لازم را برای مقابله با مخاطراتی که با آن مواجه است اتخاذ خواهد کرد تا نیروهای قانونی عراق بتوانند سیطره خود بر این منطقه گسترش دهند.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد نیروهای مسلح ترکیه در صورت نیاز به اقدامات جدید از اختیار کامل برخوردار است و ضرورت‌های نظامی در دنیای امروز یک عنصر اساسی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر "جودت ایلماز،" وزیر توسعه ترکیه، معتقد است حمله داعش به پایگاه بعشیقه موید تصمیم درست این کشور به اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به شمال عراق است.

ایلماز افزود: منطقه بسیار خطرناک است و شماری از گروه‌های تروریستی در آن فعالند، به همین علت به اعزام نیرو و ارسال تجهیزات نظامی به شمال عراق برای تضمین امنیت و ثبات در آن مبادرت ورزیدیم.

وی اظهار داشت: فرماندهان نظامی ترکیه هستند که تصمیم به اعزام نیرو به پایگاه بعشیقه گرفتند و ترکیه جنگ همه جانبه‌ای را علیه تروریسم آغاز کرده است. وظیفه ما در مرحله نخست، تضمین امنیت و سلامت نظامیان ترک در منطقه است.

از سوی دیگر "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه، نیز به طور جداگانه با "مولود چاووش اوغلو،" وزیر امور خارجه ترکیه، و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور درباره تازه ترین تحولات اوضاع درباره حمله به پایگاه بعشیقه (‌محل استقرار نظامیان ترک در شمال عراق ) تلفنی گفتگو کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار