بسته فرهنگی سعی بر یاد آوری و پیشنهادهایی برای مخاطبانش دارد تا آخر هفته خود را به گونه ای متفاوت بگذرانند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

تئاتر آخر هفته:
زمان هایی است که دلت می خواهد دوباره بعضی مسائل تکرار شوند و آن وقتی را که نداشتی بتوانی این بار جبران کنی. گاهی این موضوع به دیدن یک نمایش می تواند ختم شود تئاتری که چند وقت پیش روی صحنه رفته بود اما بسیاری از ما فرصت دیدن آن را نداشته ایم و موفق به دیدن آن نشده ایم. حال این بار نمایش «جوجه تیغی» که با مونولوگ به استقبال مخاطبانش آمده برای دومین بار روی صحنه رفته و در تئاتر باران  در حال اجرا است که می توان این هفته را البته بعد از تعطیلات به دیدن آن اختصاص دهیم زیرا که به راستی خیلی زود دیر می شود.

از صدایی فراموش نشدنی تا «شهرزاد» قصه ها

نمایش خانگی:

آخر این هفته  که مصادف با 28 صفر شده است کمی برنامه روزانه ما را دچار تغییراتی کرده پس باتوجه به این تغییر در روند زندگیمان شاید تماشای یک فیلم از نمایش خانگی در منزل پیشنهاد خوبی برای تعطیلات باشد. سریال «شهرزاد» که همین چند روز پیش قسمت هشتم آن هم توزیع شد و به دست مخاطبانش رسید و هشت هفته موفق را پشت سر گذاشت اما ممکن است بسیاری از ما موفق به دیدن ان نشده باشیم. این تعطیلات چند روزه فرصت خوبی است تا بتوانیم پای دیدن قصه ای از یک زندگی بنشینیم و ساعتی را به روزهای نه چندان دور سفر کنیم. این فیلم به کارگردانی حسن فتحی تولید شده و بازیگرانی چون مصطفی زمانی؛ترانه علیدوستی؛ علی نصیریان؛شهاب حسینی و... به ایفای نقش می پردازند.

از صدایی فراموش نشدنی تا «شهرزاد» قصه ها

داستان این سریال از گودتای 28مرداد به بعد اتفاق می افتد و بیشتر مضمونی رمانتیک دارد و می توان آن را ملودارم عشقی-جنایی تعریف کرد.

فیلم تلویزیونی آخر هفته:
گاه بعضی از صداها در ذهن آدمی به گونه ای می ماند که هیچ گاه فراموش نشدنی نیست. صدایی که همیشه بیان گر یک تصویر خاص است و برای آدمی نوستالزی های بسیاری را تداعی می کند اما با رفتنشان تبدیل به یک خاطره می شوند درست همانند بازیگرمحبوب کشورمان مرحوم خسرو شکیبایی. فیلم تلویزیونی «باران عشق» به کارگردانی احمد امینی جمعه 17 آبان ماه ساعت 19:30 با بازی مرحوم خسرو شکیبایی از شبکه تهران پخش می شود. فیلم داستان شخصی به نام رسول است که نتوانسته در زمان حیات مادرش ازدواج کند از طرفی او می خواهد که به وصیت وی عمل کند وبه خواسته اش جامه عمل بپوشاند ولی هرچه خواستگاری می رود موفق به انتخاب نمی شود اما سرانجام....

از صدایی فراموش نشدنی تا «شهرزاد» قصه ها

کتاب آخر هفته:

انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی قرن بیستم همواره مورد توجه خالقان آثار هنری بوده است. این بار هادی حکیمیان از این موضوع استفاده کرده و دست به خلق اثری با محوریت انقلاب اسلامی زده و «برج قحطی» را به خوانندگان ادبیات داستانی پیشنهاد کرده است.

تمام اتفاقات این رمان در شهرستان یزد روی می‌دهد و خواننده از همان ابتدا تکلیف خود را با مکان داستان می‌داند و پس از آن در جستجوی سایر گره‌های موجود در این داستان می‌رود. اطلاعاتی که نویسنده از یزد به خواننده می‌دهد اطلاعاتی دقیق است و خواننده اگر اندک اطلاعی از پیشینه یزد داشته باشد تصاویر شهر را مجسم خواهد کرد. همچنین برای خواننده‌ای که یزد را نمی‌شناسد نیز این رمان اطلاعات جالب توجهی دارد.

«برج قحطی» یک روایت متفاوت از روزگار پهلوی در یزد است که نویسنده سعی کرده با کمترین اشاره به حکومت پهلوی، منسوبین آنها را به خواننده نشان دهد و نتیجه‌گیری را به خواننده واگذار کند که اتفاقا از پس این کار بر آمده است.

از صدایی فراموش نشدنی تا «شهرزاد» قصه ها

شخصیت‌پردازی‌های «برج قحطی» یکی دیگر از برجستگی‌های آن است که نویسنده توانسته از پس آن بر بیاید و خواننده را در کنار هرکدام از شخصیت‌ها قرار دهد. البته تعدد شخصیت‌ها یکی از نکاتی است که نه به عنوان نقطه ضعف رمان بلکه به عنوان نکته‌ای که موجب است خواننده را گیج و سر در گم کند می‌توان بیان کرد.

در مجموع رمان «برج قحطی» به قلم هادی حکیمیان اثری است که خواننده از خواندن آن پشیمان نمی‌شود. این اثر که به نوعی می‌توان آن را یک اثر تاریخی دانسته، به صورت فشرده‌ تاریخ یزد را نیز بازگو کرده و تصویر طبقات و اقشار مختلف را به نمایش در آورده است. نویسنده در این اثر کوشیده اثری متمایز در فضای انقلاب خلق کند و اتفاقا موفق نیز بوده است.

رمان «برج قحطی» از سوی انتشارات شهرستان ادب در 437 صفحه با قیمت 22 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار