در بسته فرهنگی هفتگی، به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشد.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. از جمله این کارها می‌تواند پرداختن به زمینه‌هایی مثل کتاب، فیلم، موسیقی، تئاتر، رادیو و تلویزیون باشد.

به همین منظور از این پس در بسته فرهنگی هفتگی، به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشد.

فیلم:

در هفته جاری با توجه به اینکه «دلتنگی‌های عاشقانه» به کارگردانی رضا اعظمیان روی پرده رفته، خود دلیلی است برای پیشنهاد فیلم این هفته بودن. داستانی که در روند فیلم شاهد عاشقانه‌هایی هستیم که برای مدتی ذهن ما را درگیر می‌کند.

محمد‌رضا فروتن و میترا حجار دو بازیگر اصلی این فیلم هستند که انگیزه را برای دیدن این فیلم بیشتر می‌کند.

موسیقی:

آلبوم جدید علی زند وکیلی بنام «یادی به رنگ امروز» که بازخوانی آثار بزرگان است و در این هفته رونمایی شده است، دلیلی شد برای پیشنهاد آن به مخاطبان تا آخر هفته به همراه خانواده و یا در مدت استراحت به آن گوش کنند و برای مدتی ذهنمان فارغ از کارهای روزانه التیام بخشد که از آهنگ آن می‌توان به «دامن کشان»، «غروب کوهستان» و «زهر» اشاره کرد.

تئاتر آخر:

«مردگان بی‌کفن و دفن» اثری که این روزها به کارگردانی منوچهر هادی روی صحنه رفته است و توانسته مخاطبان خودش را پیدا کند و تا مهر ماه تمدید شد، پیشنهاد این هفته تئاتر ماست.

نمایشی که در بعضی مواقع نفس‌ها را در سینه‌ حبس می‌کند و ما را از دنیای خود خارج می‌کند. اسیرانی که در مقابل خشونت‌ها سرخم نمی‌کنند. یکتا ناصر، رسول نجفیان، آرش مجیدی بازیگرانی هستند که ایفای نقش آن‌ها در این نمایش انگیزه بیشتری به مخاطب می‌دهد. این نمایش ساعت 18:00 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

مجموعه تلویزیونی:

آخر هفته‌ها فرصتی است تا خانواده‌ها در کنار هم جمع شوند و حتی به تماشای تلویزیون بنشینند، اگر طنز هم که باشد چه بهتر.

«آقا و خانم سنگی» به کارگردانی شاهد احمد‌لو این کارگردان جوان که توانسته کارنامه درخشانی را ثبت کند، در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای ساخته شده و در حال پخش است. ایفای نقش کامبیز دیرباز، هومن برق‌نورد، رضا رویگری، شهرام قائدی و بازیگران دیگری که در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشته‌اند، آدم را ناخود‌آگاه جذب می‌کند برای دیدن آن.

کتاب:

آخر هفته‌ فرصت خوبی است برای خواندن کتاب «کمد دوران کودکی» نوشته پاتریک مودیانو است که در سال 2014 جایزه نوبل ادبیات را به خود اختصاص داده است. این کتاب را مهران ترابیان ترجمه کرده و به تازگی راهی بازار نشر شده است. کتابی با 136 صفحه که با قیمت مناسب خود می‌توان خریداری و آن را مطالعه کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار