معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت:فراخوان جشنواره هنرهای نمایشی(تئاترخیابانی و نمایشنامه‌نویسی) از سوی دبیرخانه ستاد برگزاری هفته قرآن و عترت استان کردستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ سیدامجد افصحی گفت:در راستای تحقق بخشیدن به منویات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(دامت برکاته) اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی و تحقق عزم ملی برای توسعه، تبلیغ، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اسلامی، جشنواره هنرهای نمایشی(تئاترخیابانی و نمایشنامه‌نویسی) در هفته قرآن و عترت در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان تا 25 دی ماه سال جاری فرصت حضور در این جشنواره را دارند، افزود: نتیجه بررسی آثار ٣٠ دی ماه سال جاری اعلام می‌شود.

افصحی گفت: زمان برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی (همزمان با هفته قرآن و عترت) سوم تا هشتم بهمن ماه است.

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بیان کرد: داستان‌های قرآنی با اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن کریم، زندگی و سیره معصومان(ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی و اصحاب گرامی پیامبر اسلام(ص)، تمثیل‌های قرآن و عترت، مضامین و معارف قرآنی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی و حجاب و عفاف از جمله موضوعات جشنواره قرآن و عترت است.

وی همچنین، امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ‌ستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت، مسجد، حقوق همسایه، احسان به والدین، خانواده‌محوری، قانون ‌مداری، ترغیب جوانان به ازدواج، قرض‌الحسنه، نماز و زکات، کسب حلال، روحیه مقاومت و پایداری، توکل به خدا، اهمیت علم‌ آموزی، حفظ محیط زیست، پرهیز از اسراف، تقریب مذاهب اسلامی، قناعت، خودباوری، همدلی و هم‌زبانی را از دیگر موضوعات جشنواره قرآن و عترت عنوان کرد.

افصحی اهداف برگزاری این جشنواره را کشف و حمایت از استعدادهای جوانان در زمینه هنر نمایشنامه‌نویسی و تئاتر خیابانی با محوریت موضوعات قرآنی و عترتی، رشد و گسترش هنر نمایش و نمایشنامه نویسی دینی و قرآنی در سطح استان، ایجاد امکان ارتباط سازنده و تبادل تجربه و اندیشه میان هنرمندان فعال در حوزه قرآن و عترت و فراهم آوردن بستری مناسب برای تولید و ارائه نمایش‌های فاخر با موضوع قرآن و عترت بیان کرد.

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:آثار به همراه فرم تکمیل شده به نشانی دبیرخانه از طریق پست و نشانی الکترونیکی جشنواره ارسال و یا به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تحویل داده شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.