مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: 10 درصد از جمعیت 1.5 میلیون نفری استان کردستان را جامعه معلولین به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج،
قریشی با بیان اینکه آمار تقریبی معلولین در کردستان 156 هزار نفر است، گفت: 28 هزار نفر از معلولین استان کردستان زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: در حال حاضر 3 هزار و 400 معلول شناسایی شده در استان برای قرار گرفتن زیرپوشش این نهاد پشت نوبت بوده و تمام تلاش ما ایجاد ساز و کارهای لازم برای حمایت از این افراد است.

قریشی با بیان اینکه در کل با احتساب افراد پشت نوبتی 33 هزار معلول در کردستان شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: معلولین شناسایی شده در طرح سی‌بی‌ار 13 هزار 603 نفر و معلولین خدمت گیرنده از مراکز شبانه‌روزی 557 نفر هستند.

به گفته وی، 11 هزار نفر از معلولین زیرپوشش بهزیستی کردستان را معلولین جسمی حرکتی تشکیل می‌دهند که نسبت زن‌ و مردهای آن با هم برابر است. قریشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 650 ورزشکار، 270 دانشجو، 43 نخبه و 970 دانش‌آموز معلول از حمایت‌های بهزیستی در استان کردستان بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان در ادامه به سفر رئیس بهزیستی کشور به استان در ماه‌های گذشته و مصوبات آن اشاره کرد و گفت: پروژه‌ها و اعتبارات بسیار خوبی در این سفر برای استان در قالب مصوبات مختلف تعریف شده که خروجی آن تاثیر بسزایی بر خدمات‌رسانی به جامعه معلولین خواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.