ترویج زبان فارسی وظیفه اصلی بنیاد سعدی

غلامعلی حداد عادل از وظایف و اهداف بنیاد سعدی گفت.

غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد فعالیت‌های این بنیاد گفت: میدان آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها بسیار گسترده است و این موضوع تنوع بسیاری دارد. در کشور ما موسسات دولتی و غیر دولتی و دانشگاه‌های متعددی به این امر اهتمام دارند. بنیاد سعدی نیز در همین راستا از سال گذشته تصمیم گرفت که هر سال یک گردهمایی میان فعالان این عرصه ایجاد کند.

وی ادامه داد: امروز شاهد برگزاری دومین همایش موسسات فعال با دعوت از سی موسسه هستیم که دانشگاه‌هایی از کشورهای انگلستان، ارمنستان، عراق و پاکستان حضور دارند و گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های خود در جهت پیشرفت زبان فارسی در این بنیاد مطرح می‌کنند و تبادل تجربه در بین اعضا ایجاد شود. در واقع این همایش یک روزه سبب می‌شود که از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

حداد عادل همچنین در مورد اهداف این بنیاد خاطرنشان کرد: بنیاد سعدی با درک ترویج فرهنگ کشور ایران از طریق آموزش زبان فارسی، به وجود آمده است که هدفش گسترش زبان فارسی در بین علاقه‌مندان خارجی به زبان فارسی است. این هدف با نشر کتاب، استفاده از فضای مجازی، تربیت استادان و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی انجام می‌شود.

وی همچنین در مورد اعزام استاد زبان فارسی به خارج از کشور بیان کرد: ما در این حوزه مدرس اعزام می‌کنیم؛ اما اعزام استاد از طریق وزارت علوم انجام می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار