کمپانی ژاپنی تویوتا عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را از فولکس واگن پس گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کریستین ساینس مانیتور؛ همزمان با درگیر شدن فولکس واگن با رسوایی تقلب در تست آلایندگی خودروهای دیزلی، تویوتا موتور بار دیگرعنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را به نام خود ثبت کرد.
 
کمپانی ژاپنی تویوتا اعلام کرد در 9 ماه نخست سال 2015 ، هفت میلیون و 490 هزار دستگاه خودرو فروخته است که بالاتر از هفت میلیون و 430 هزار دستگاه به فروش رفته از سوی فولکس واگن است. جنرال موتورز هم با فروش هفت میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو، در رتبه سوم قرار دارد.
 
فروش هر دو شرکت تویوتا و فولکس واگن در مدت مذکور 1.5 درصد و جنرال موتورز 1.9 درصد کاهش داشت. فولکس واگن در نیمه نخست سال 2015 از نظر میزان فروش جهانی تویوتا را کنار زد و در صدر ایستاده بود؛ اما حالا مجبور شده است با فراخوان 11 میلیون خودرو در سراسر جهان موافقت کند. فولکس واگن فروش مدلهای دیزلی خود را در بازارهای جهانی متوقف کرده است تا موتور آنها را مطابق با استانداردهای آلایندگی اصلاح کند.
 
فولکس واگن همچنین با کاهش تقاضا در چین روبرو است که بزرگترین بازار این شرکت به شمار می‌رود. فروش برند فولکس واگن این گروه خودروسازی در 9 ماهه امسال در چین 7.4 درصد کاهش یافت.
 
"کوجی اندو،" تحلیلگر خودرو در موسسه تحقیقات پیشرفته ژاپن در این باره گفت: تویوتا امسال خودروساز شماره یک خواهد بود. فولکس واگن ممکن است به دلیل رسوایی تقلبش سال آینده با مشکلاتی برای فروش در اروپا و آمریکا روبرو شود و بازار چین هم به این زودی‌ احیا نخواهد شد.
 
جنرال موتورز آمریکا پیش از اینکه در سال 2008 (1386) بوسیله تویوتا کنار زده شود، بیش از هفت دهه پرفروش‌ترین خودروساز جهان بود؛ اما در سال 2011 (1389) که فاجعه زلزله و سونامی در شمال شرقی ژاپن تولید تویوتا را فلج کرد، موفق شد این عنوان را پس بگیرد.
 
تویوتا سال 2012 (1390) بازگشت قدرتمندی داشت و در سه سال گذشته همواره پرفروش‌ترین خودروساز جهان بوده است.
 
تویوتا سال گذشته 10 میلیون و 230 هزار، فولکس واگن 10 میلیون و 140 هزار و جنرال موتورز 9 میلیون و 920 هزار خودرو فروختند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار