روسای جمهور ژاپن و کره جنوبی در جریان دیداری رسمی مسائل مورد اختلاف دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشییتدپرس؛ "پارک گئون های،" رئیس جمهور کره جنوبی، و "شینزو آبه،" نخست وزیر ژاپن، در مذاکرات نه چندان دوستانه امروز، برای حل و فصل سریع اختلافات دو کشور بر سر مسائلی مانند برده‌داری جنسی از زنان در جنگ جهانی دوم توافق کردند.
 
شینزو آبه پس از این مذاکرات که حدود یک ساعت و چهل دقیقه به طول انجامید، اظهار داشت: در خصوص مسئله برده‌های جنسی فکر می کنم نباید مشکلات را برای نسل‌های آینده به ارث بگذاریم چرا که دو طرف برای ساختن رابطه‌ای مبتنی بر همکاری با شرق تلاش می‌کنند.
 
وی افزود: امسال پنجاهمین سالگرد عادی سازی روابط ژاپن و کره جنوبی است و دو طرف بر سر تسریع مذاکرات به منظور حل وفصل اختلافات در سریعترین زمان ممکن توافق کرده‌اند.
 
پارک گئون های نیز با اشاره به گفتگوهای دو روزه که نخستین مذاکرات رسمی میان دو طرف از زمان به قدرت رسیدن شینزو آبه در اواخر سال 2012 (1391) و پارک گئون های در اوایل سال 2013 است، گفت: امیدوارم نشست امروز موجب ترمیم زخمهای تاریخی شود و فرصتی مغتنم برای توسعه مناسبات دو کشور باشد.
 
رئیس جمهور کره جنوبی پیش‌تر در مصاحبه‌ای با نشریه آساهی شیمبون اعلام کرده بود حل و فصل اختلافات بر سر موضوع برده کشی جنسی از زنان کره‌ای در جنگ با ژاپن، محوری کلیدی برای بهبود مناسبات با توکیو خواهد بود.
دیدار آبه و پارک یک روز پس از برپایی نشست سه جانبه رهبران کره جنوبی و ژاپن و چین برگزار شد.  
 
شینزو آبه در این دیدار همچنین موضوع تنش‌های فزاینده در دریای چین جنوبی را مطرح کرد. وی با اشاره به نگرانی بین المللی از این موضوع تاکید کرد توکیو برای تضمین آزادی تردد در دریاها، خواستار همکاری با سئول و واشینگتن است.
 
حجم مبادلات تجاری با ژاپن حدود 22 درصد از کل حجم تجارت کره جنوبی را در سال 1991 (1369) به خود اختصاص داده بود؛ ولی این میزان در سال 2014 (1393) به هشت درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار