مقامات می‌گویند عراق حکم بازداشت وزیر تجارت دولت این کشور را به اتهام فساد صادر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالستار بيرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق٬ یکشنبه گفت مقامات عراقی پس از تحقیقاتی که در زمینه فساد مالی در این کشور صورت گرفته است، حکم دستگیری ملاس محمد عبدالکریم، وزیر تجارت و برادر وی را صادر کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز دو مقام در بخش حقوقی وزارت تجارت عراق نیز می‌گویند عبدالکریم متهم به دریافت رشوه، دریافت مزایای غیرقانونی و سوءاستفاده از موقعیت خود است. 

در طول ماه‌های گذشته مردم عراق با برگزاری تظاهرات هفتگی خواستار شرایط رفاهی بهتر در زمینه آب، برق، خدمات درمانی و پایان دادن به فساد و سیاست‌های فرقه‌ای در کشور شده بودند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با بسته‌ای اصلاحاتی برای کاهش افراد کابینه از جمله حذف سه سمت معاونت رئیس جمهور و سه سمت معاونت نخست وزیر به این تظاهرات پاسخ گفت.

پارلمان عراق مرداد ماه نخستین نسخه اصلاحات سیاسی ارسال شده از دفتر نخست وزیری این کشور را که به موجب آن برخی سمت‌های ارشد دولتی حذف خواهد شد، تصویب کرد.

آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق نیز ماه‌ها است از دولت این کشور می‌خواهد با قدرت به اصلاحات سیاسی ادامه دهد.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار