رای‌گیری برای معرفی هریس به عنوان نامزد حزب دمکرات در انتخابات از پنجشنبه (11مرداد) آغاز شده است.

رای‌گیری برای معرفی کامالا هریس به عنوان نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ از پنجشنبه (۱۱ مرداد) آغاز شده است.

این فرآیند رأی‌گیری الکترونیکی به مدت پنج روز ادامه دارد. تاکنون نزدیک به ۴ هزار فعال و سیاستمدار حزب دمکرات حمایت خود را از معاون اول جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، اعلام کرده‌اند.

این رأی‌گیری پیش از کنوانسیون ملی حزب دمکرات که از ۱۹ تا ۲۲ اوت (۲۹ مرداد تا ۱ شهریور) در شیکاگو برگزار خواهد شد، انجام می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود که هریس به‌زودی معاون اول انتخاباتی خود را معرفی و کمپین انتخاباتی خود را به‌طور رسمی آغاز کند.

در اینجا نگاهی داریم به گاهشمار رسیدن حزب دمکرات به گزینه کامالا هریس برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی:

آوریل سال ۲۰۲۳: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار ویدئویی از تمایلش برای نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

اکتبر سال ۲۰۲۳: شماری از نامزد‌های حزب دمکرات از جمله رابرت کندی از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشیدند.

فوریه سال ۲۰۲۴: بایدن در اولین رقابت درون حزبی دمکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ در ایالت کارولینای جنوبی، قاطعانه پیروز شد.

مارس سال ۲۰۲۴: مسلمانان آمریکا، آمریکایی‌های عرب تبار، مترقی‌ها و سوسیالیست‌ها به دلیل حمایت جو بایدن از اسرائیل در نسل‌کشی فلسطینیان در غزه اعلام کردند که از او در انتخابات حمایت نخواهند کرد.

ژوئن سال ۲۰۲۴: برگزاری اولین مناظره رودروی جو بایدن و دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه او که اعضای حزب دمکرات و کارشناسان عملکرد بایدن را در آن فاجعه‎بار خواندند.

جولای (پانزدهم) سال ۲۰۲۴: انتشار گزارشی مبنی بر نشست محرمانه اعضای ارشد حزب دمکرات برای یافتن جانشین بایدن و فشار بر او برای کناره‌گیری از رقابت انتخاباتی

جولای (هجدهم) سال ۲۰۲۴: انتشار نظرسنجی‌ها مبنی بر پیشتازی ترامپ پس از ترور ناموفق او در گردهمایی انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه

جولای (بیست و یکم) سال ۲۰۲۴: بایدن اعلام کرد که دیگر قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نخواهد داشت و از کامالا هریس برای تصدی این کرسی حمایت می‌کند.

جولای (بیست و هفتم) سال ۲۰۲۴: کامالا هریس اعلام کرد برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از حزب دمکرات و رویارویی با ترامپ رقیب جمهوری‌خواه آماده است.

منبع: همشهری آنلاین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار