روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در ادعایی عجیب، توافق هسته‌ای ایران را زمینه ساز تشدید بحران پناهجویان و تشدید جنگ میان شیعه و سنی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ادعا کرد توافق هسته ای ایران زمینه ساز تشدید بحران پناهجویان و هجوم آنها به سمت کشورهای اروپایی بوده است. 

این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود و در تحلیلی مدعی شد:" بلافاصله پس از امضای توافق هسته ای ایران، پناهجویان به این نتیجه رسیدند که آنچه در سوریه، عراق و لبنان در جریان است به زودی پایان نخواهد یافت و از این رو عازم اروپا - تنها جایی که برای پناه گرفتن باقی مانده بود - شدند."

نویسنده در ادامه با طرح برخی پرسش از جمله این که چرا هر روزه موجی از دهها هزار مهاجر و پناهجو وارد اروپا می شوند؟ چرا به طور ناگهانی تعداد پناهجویان تا این حد افزایش یافته است؟ جنگ های داخلی خاور میانه  که تازه شروع نشده اند پس چرا اکنون چنین روندی شکل گرفته است؟ در صدد برآمده است، این ادعای خود را ثابت کند. 

وی پاسخ عجیب برای تمام این پرسش ها را در دستیابی به توافق هسته ای با ایران می داند. به اعتقاد وی میلیون ها پناهجو در ترکیه، لبنان و اردن امیدوار بودند که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روزی سرنگون خواهد شد، دولت اسلامی [گروه تروریستی داعش] روزی نابود خواهد شد و سرانجام همه این مشکلات پایان خواهد یافت.

 اما زمانی که اطلاع یافتند توافق هسته ای با ایران به امضا رسید و ایران 150 میلیارد دلار دریافت خواهد کرد و تحریم های این کشور نیز لغو خواهند شد، دریافتند که آنچه در سوریه، عراق و لبنان روی می دهد در زمان حیات آنها پایان نخواهد یافت. 

نویسنده این مطلب در ادامه مدعی شد:" ایران اکنون برای نجات اسد، تقویت دولت شیعه عراق و حفظ حزب الله لبنان دست به کار خواهد شد و در نتیجه شعله درگیری های فرقه ای به تدریج تا آسمان خواهد رسید. بدیهی بود که جنگ بین شیعه و سنی پس از توافق هسته ای ایران تشدید خواهد شد، اما هیچ کس تصور نمی کرد که این اتفاق اکنون بیفتد و جریان آن به اروپا برسد." 

پناهجویانی که ناگهان دریافتند مشکلات آنها موقتی نیست و ادامه خواهد داشت شروع به سفر به سمت اروپا کردند، تنها جایی که برای رفتن باقی مانده بود. 

نویسنده در ادامه تاکید کرده است، سران کشورهای اروپایی که برای دستیابی به توافق با ایران تلاش می کردند، نمی دانستند که این روند به بروز فاجعه برای خودشان منجر خواهد شد و اکنون خیلی دیر شده است؛ زیرا میلیون ها نفر به سمت آنها درحرکتند. موضع اسرائیل می توانست اروپا را نجات دهد اما آنها همانند همیشه فکر کردند که بهتر می دانند. 

این نخستین باری نیست که اتحادیه اروپا در دام خود گرفتار می شود. این اتفاق پیش از این و در سال 2011 هم روی داده بود یعنی زمانی که اعتراض ها به موارد نقض حقوق بشر اروپا را بر آن داشت تا معمر قذافی، رهبری را که به تنهایی مهاجرت به اروپا از طریق دریا را مهار می کرد، سرنگون کنند. اکنون دیگر قذافی وجود ندارد و صدها هزار مهاجر روز و شب از طریق لیبی به سمت اروپا حرکت می کنند. 

از طرف دیگر، لیبی هم همانند سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه به لانه ای برای دولت اسلامی [گروه تکفیری صهیونیستی داعش] تبدیل شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار