کشورهای غربی در بیانیه ای از تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی حمایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و آمریکا روز جمعه در بیانیه ای مشترک، حمایت خود را از دولت وحدت ملی در لیبی و پایان یافتن درگیری ها میان دو دولت رقیب در این کشور اعلام کردند.
در بیانیه مشترک این کشورها آمده است: "تاخیر در تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی تنها باعث طولانی تر شدن دوران رنج مردم این کشور خواهد شد و به نفع تروریست هایی خواهد بود که در پی بهره بردن از آشوب ها در این کشور هستند. "

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی را مطرح کرد تا بدین وسیله، جنگ میان دولت رسمی این کشور و دولت خودخوانده رقیب پایان یابد. این در حالی است که امضای این موافقتنامه در طرابلس با مقاومت هایی روبرو شده است.
در بیانیه این متحدان غربی آمده است: "جامعه بین المللی در کنار "دولت وفاق ملی" خواهد بود و با این دولت همکاری خواهد کرد تا صلح و ثبات در لیبی دوباره برقرار شود. آنهایی که نمی توانند به این توافق سیاسی احترام بگذارند، در انزوا قرار خواهند گرفت. "

این بیانیه در ادامه می افزاید هیچ سلاحی نباید وارد لیبی شود، مگر به درخواست دولت جدید این کشور و همسو با مفاد و شرایط ذکر شده در موافقتنامه سیاسی.
سازمان ملل متحد از مدت ها پیش مشغول مذاکره با جناح های درگیر در لیبی بوده است تا شاید بتواند دولت وحدت ملی را در این کشور تشکیل دهد. سازمان ملل تلاش بسیاری کرد تا پیش از تاریخ بیستم ماه اکتبر (28 مهر) و انقضای مهلت فعالیت پارلمان لیبی، توافق میان طرفین درگیر در این کشور حاصل شود.

در حال حاضر چهار سال از سرنگونی معمر قذافی در لیبی می گذرد و دولت های غربی از این موضوع نگران هستند که درگیری ها در این کشور باعث شود کنترل اوضاع از دست دولت به کلی خارج شود.

در بیانیه این متحدان غربی، از همه مردم لیبی به ویژه رهبران سیاسی این کشور درخواست شده است از این توافق حمایت کنند، زیرا «دیگر زمانی برای تلف کردن باقی نمانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار