گزارش اکونومیست:

یک بام و دو هوای دولت ترکیه در قبال مهاجران سوری

نشریه اکونومیست در گزارشی به بررسی پیشنهاد تازه اردوغان درباره ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان مهاجران سوری در سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان اکونومیست در گزارشی نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، پیشنهاد اتحادیه اروپا برای دریافت کمک مالی 1 میلیارد یورویی به منظور اسکان مهاجران جدید سوری را رد کرد. ترکیه نه تنها قصد پذیرش مهاجران جدید را ندارد، بلکه می‌خواهد پناهجویان سوری  فعلی را به منطقه‌ای در شمال سوریه منتقل کند.

بر اساس این گزارش، اجرای طرح مذکور، مستلزم پاک‌سازی این منطقه از حضور تروریست‌های داعش است. دولت ترکیه پیشنهاد کرد کنترل این منطقه پس از اسکان مهاجران، به دست شورشیان مخالف دولت سوریه سپرده شود.

 آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در این باره  گفت: اسکان مهاجران سوری در کشور خودشان، امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد. قرار است اردوغان  پیشنهاد مذکور را در سفر خود به بروکسل در اوایل ماه اکتبر (اواسط مهر) به طور رسمی مطرح کند.

در ادامه این گزارش آمده است: با اجرای این طرح، دولت ترکیه به شکل زیرکانه‌ای می‌تواند نفوذ کردهای سوریه را در این مناطق کاهش دهد.  بر اساس این گزارش، آنکارا از کردهای سوریه بسیار بیشتر از گروه تروریستی داعش وحشت دارد.

پیشنهاد این طرح از سوی اردوغان نشان می‌دهد آغوش باز او در ابتدای جنگ داخلی سوریه برای اسکان مهاجران این کشور نیز تنها در جهت تحقق اهداف سیاسی دولت ترکیه بوده است.
هم‌اکنون حدود دو میلیون پناهنده در ترکیه ثبت‌نام شده‌اند که تنها دو هزار نفر از آن‌ها در اردوگاه‌های رسمی  ساکن هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار