اردوغان از موضع مصر در قبال فلسطينيان و نوار غزه انتقاد کرد

رئیس جمهور ترکیه حکومت مصر را به سبب مواضع خصمانه در قبال ملت فلسطین و نوار غزه ناعادل خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – از سیاست مصر در قبال فلسطین ابراز ناخرسندی کرد. وی همچنین از اتحادیه عرب به سبب امتناع از انجام وظیفه خود در قبال ملت فلسطین انتقاد کرد.
 
اردوغان که در گفتگویی اختصاصی با الجزیره سخن می گفت افزود: "همانطور که می دانید اسرائیل گاه و بی گاه غزه را بمباران می کند؛ ولی خطرناک تر و اسفبارتر از آن این است که دولت مصر آب شور دریا را روانه کانال های غزه می کند و با این کار زندگی و راه های ارتباطی آنها را با یکدیگر دچار مشکل می کند."
 
وی افزود: "این کارها بسیار خطرناک و ناشی از دشمنی مسلمانان با برادران خودشان است. جهان اسلام باید این مسئله را به دقت مورد بررسی قرار دهد. برادران فلسطینی می گویند متاسفانه اعراب وظیفه خود را انجام نمی دهند."

اردوغان در ادامه گفت: "متاسفانه اتحادیه عرب نیز وظیفه خودش را انجام نداده است. این اتحادیه مواضعی را که مصر اتخاذ کرده است رعایت می کند. البته برخی از کشورهای عربی عضو اتحادیه را از این مسئله مستثنی می کنم. موضع نظام مصر عادلانه نیست. اگر این نظام عادل بود برادران خود را در غزه تنها نمی گذاشت."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار