نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها در آغاز سخنرانی رئیس جمهور ترکیه در مجلس این کشور، به نشانه اعتراض مجلس را ترک کردند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "طرف"، نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها دیروز همزمان با آغاز سخنرانی رئیس جمهور ترکیه در مجلس این کشور به منظور اعتراض صحن علنی مجلس ترکیه را ترک کردند.

بیست و پنجمین دوره مجلس جمهوری ترکیه دیروز با سخنرانی رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور این کشور -- کار خود را آغاز کرد. اردوغان در سخنرانی خود از نمایندگان فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها انتقاد کرد.
 
وی هشدار داد: "کسانی که متکی به سازمان های تروریستی و شبکه موازی دولت هستند، نمی توانند از پاسخگویی در مقابل مردم و مراجع حقوقی رها شوند.
 
وی با اشاره به اینکه انتخابات سراسری زودهنگام در ترکیه اول نوامبر برگزار خواهد شد‌ گفت: امیدوارم همه احزاب سیاسی ترکیه برای جلوگیری از تهدید انتخابات توسط گروه های تروریستی، مواضع عاقلانه ای اتخاذ کنند و به تسهیل برگزاری انتخابات کمک کنند."

رئیس جمهور ترکیه گفت: "ما در 13 سال گذشته تاثیر برخورداری از دموکراسی دارای استانداردهای بالا را بر اقتصاد ترکیه مشاهده کردیم. اقتصاد ترکیه در 13 سال اخیر به صورت متوسط 5 درصد رشد کرد و تورم و نرخ بهره بانکی کاهش یافت."
 
اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی خود در مجلس ترکیه تاکید کرد: "دولت ترکیه همچنان به سیاست درهای باز درباره پناهجویان سوری و عراقی ادامه خواهد داد."
 
وی گفت: "ما حق نداریم مانند برخی کشورهای اروپایی آنان را در برابر ظلم و خطر مرگ تنها بگذاریم. " اردوغان گفت: "برخی کشورهای اروپایی که از ترکیه قدرتمندترند در برابر پناهجویان دچار شوک شدند؛ اما ما مرزهای ترکیه را به روی میلیون ها نفر گشودیم."
 
اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی در مجلس ترکیه گفت: "مایلم به برادران کرد بگویم که تلاش هایی که برای جدا کردن ما از یکدیگر و ایجاد دشمنی صورت می گیرد، در واقع همه ما را هدف قرار داده است."  
 
وی تاکید کرد موضوع کردها با مسئله تروریسم متفاوت است. رئیس جمهور ترکیه گفت: "باورها، ‌ارزش ها و اخلاق برادران کرد به آنان اجازه همراهی با گروه تروریستی را نمی دهد.:
 
اردوغان گفت: "ما با یک قوم مبارزه نمی کنیم بلکه با تروریسم و سازمان تروریستی و مبارزه می کنیم. 

وی گفت : "برادران کرد ما بیشترین زیان را از تروریسم دیده اند." رئیس جمهور ترکیه هنگامی که نمایندگان حزب حرکت ملی به بخش هایی از سخنرانی وی اعتراض کردند، آنان را نمایندگان بی تجربه توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار