پوتين: با رييس جمهور بعدی آمريکا همکاری خواهم کرد

رییس جمهور روسیه گفت هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بتواند اعتماد مردم این کشور را به خود جلب کند، مسکو با او همکاری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس جمهور روسیه در گفتگو با  شبکه آمریکایی چارلی رُز گفت: من با رییس جمهور بعدی آمریکا که توانسته است اعتماد مردم آمریکا را به خود جلب کند و به کاخ سفید راه یابد، ارتباط برقرار خواهم کرد و با او همکاری خواهم داشت.

ولادیمیر پوتین، در بخش دوم گفتگوی اختصاصیِ خود در مسکو با چارلی رُز، در پاسخ به این سؤال که آیا مردم روسیه از شما می ترسند، گفت: تصور نمی کنم که چنین باشد. من از حقایق و واقعیت ها چنین در می یابم که اکثر مردم اگر در انتخابات به من رأی می دهند، به این علت است که به من اعتماد دارند و این مهم‌ترین چیز است.

چارلی رز پرسید: در آمریکا درباره شما بسیار صحبت می شود، حتی بیشتر از سایر رهبران کشورهای جهان. 

پوتین با حالتی شوخ طبعانه سخن چارلی رز را قطع کرد و گفت: شاید آن ها کار دیگری جز حرف زدن درباره من نداشته باشند! 

رز با خنده گفت: آنان (مردم آمریکا) در شما رهبری قدرتمند می بینند که با اقتدارخود را جلوه می‌دهد. 

پوتین در پاسخ گفت: من به این نتیجه رسیده‌ام که شخصی که در منصب و مقام من قرار دارد، باید نمونه و الگویی مثبت برای مردم باشد و در هر موقعیتی که بتواند این کار را انجام دهد، وظیفه دارد که چنین کند. 

رز پرسید: آیا شما مناظره‌های سیاسی جمهوری‌خواهان را تماشا می‌کنید؟ 

پوتین: من نمی‌توانم بگویم که هر روزه آن‌ها (مناظرات انتخاباتی آمریکا) را تماشا می‌کنم، ولی البته صحیح است که ما درباره آنچه در آمریکا رخ می‌دهد کنجکاو هستیم، زیرا آن یک قدرت بزرگ جهانی است و رهبر اقتصادی و نظامی به‌حساب می‌آید؛ با وجودِ این، من به صورت روزانه مناظرات سیاسیِ داخلی آمریکا را نگاه نمی‌کنم.

رز: اگر شما این مناظرات را نگاه کنید، خواهید دید که آنان درباره شما نیز صحبت می‌کنند. مثلاً دونالد ترامپ - که قطعاً شما او را می‌شناسید - گفته است که دوست دارد با شما ملاقات کند و بر این باور است که با شما می تواند روابط خوبی برقرار کند. 

پوتین: من این را (که ترامپ گفته است) شنیده‌ام. خب، ما خوشحال خواهیم شد که با رییس جمهور بعدیِ آمریکا تماس برقرار کنیم. هر کس که بتواند اعتماد مردم آمریکا را به خود جلب کند (و رییس جمهور آمریکا شود) می‌تواند روی این مسئله حساب کند که ما با او همکاری خواهیم کرد. 

رز: مارکو روبیو، یک نامزد جمهوری‌خواهِ دیگر، در تبلیغات انتخاباتی‌اش، سخنان بسیار بدی درباره شما گفته است و مدعی شده است که شما یک گانگستر و تبهکار هستید. 

پوتین: اگر من برای «کا گ ب» کار می‌کردم، دیگر چگونه می‌توانم یک شخص گانگستر باشم، این (ادعا) به سادگی هیچ بنیانی در واقعیت ندارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار