رویترز:

آسمان پر ازدحام سوریه در پی حملات هوایی روسیه و آمریکا

رویترز با انتشار گزارشی به رقابت آمریکا و روسیه برای انجام حملات هوایی در سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به آسمان شلوغ سوریه در پی رقابت جنگنده های آمریکا  و روسیه برای انجام حملات هوایی در این کشور پرداخت.

در این گزارش که با اشاره به تهدید سفارت آمریکا در عراق آغاز می شود، آمده است: صحنه در بغداد، شبیه فیلم های سینمایی است؛ هنگامی که یک ژنرال روس ساعت 9 صبح روز چهارشنبه به سفارت آمریکا در بغداد می آید و به این کشور هشدار می دهد آسمان سوریه را خالی کند. چرا که بزودی حملات روسیه آغاز خواهد شد.

اما طبق اعلام مسئولان، آمریکا، هشدار روسیه را به چالش کشیده است. ارتش آمریکا دست کم یک حمله هوایی روز چهارشنبه  در سوریه انجام داده و مسئولان روسی را از زمان و مکان انجام آن مطلع نکرده است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در نشستی خبری گفت ائتلاف به مأموریت پروازی خود بر فراز عراق و سوریه طبق برنامه ادامه خواهد داد. درگیری های سوریه که چهار سال است ادامه داشته، وارد مرحله ای جدید شده است و همه نیروهای نظامی قدرتهای جهان، به جز چین به طور مستقیم در آن مشارکت دارند.
واشینگتن و مسکو هردو از خطرات پیشروی در حملات هوایی بر فراز سوریه، بدون هماهنگی آگاه هستند. یک مسئول نظامی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت: "هنگامی که دو هواپیما با سرعت 20 مایل در دقیقه (32 کیلومتر در دقیقه)، به یک دیگر نزدیک می شوند، دیگر زمانی ندارید تا مسئله را به سطح رؤسای جمهور برسانید."

آمریکا گفته است انتظار دارد روز پنج شنبه، مذاکراتی نظامی را با روسیه برای یافتن راه حلی به منظور مجزا کردن عملیات دو ارتش انجام دهد. دست کم تا کنون جغرافیای منطقه سبب کاهش خطرات شده است؛ چرا که هواپیماهای آمریکایی و روسی عملیات خود را در بخش های متفاوتی از سوریه انجام داده اند.
روسیه جنگنده هایی به سوریه فرستاده که قادر است هواپیماها را هدف قرار دهد. پل شوارتز، عضو ارشد مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی می گوید انتظار می رود دو طرف راهی را برای پیشگیری هرگونه حادثه هوایی پیدا کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار