ناتو از مرگ یکی از سربازانش در عملیات غیرنظامی در شهر قندوز افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سخنگوی "مأموریت حمایت قاطع" امروز در بیانیه ای اعلام کرد یک سرباز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر قندوز در شمال افغانستان جان باخت. بر اساس این بیانیه،  این سرباز خارج از عملیات نظامی این شهر جان خود را از دست داد. ناتو تاکنون هیچ اطلاعاتی در خصوص نام این سرباز و ملیت وی منتشر نکرده است.

"مأموریت حمایت قاطع" تحت رهبری ناتو با 13 هزار سرباز خارجی، از اول ژانویه سال جاری میلادی (11 دی 93)، فعالیت خود را با هدف آموزش نیروهای افغان آغاز کرد.  این گروه پس از پایان مأموریت جنگی 13 ساله نیروهای خارجی در افغانستان در دسامبر سال گذشته (آذر 93)، شکل گرفت. از آغاز سال جاری میلادی، 11 نیروی ناتو از جمله 8 سرباز آمریکایی، جان خود را در افغانستان از دست داده اند.

شهر قندوز دو روز پیش به دست گروه تروریستی طالبان افتاد. عناصر طالبان فرودگاه قندوز را که به وسیله صدها نیروی افغان حفاظت می‌شد، محاصره کردند. بسیاری از غیر نظامیان نیز برای در امان ماندن از حملات طالبان به این فرودگاه پناه آوردند. در ساعات اولیه سقوط قندوز، مقامات و نیروهای افغانستان از بازپسگیری شهر در کمترین زمان ممکن خبر دادند؛ اما در پایان روز گذشته حملات ارتش افغانستان به جایی نرسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار