جنگجویان طالبان با طراحی یک حمله سه جانبه، سعی در تصرف ولایت "قندوز" افغانستان دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، جنگجویان طالبان با طراحی یک حمله سه جانبه، از مسیر اصلی وارد ولایت قندوز افغانستان شدند و خانه‌ها را سوزاندند. 

دومین بار است که طالبان در سال جاری اقدام به محاصره ولایت قندوز کرده‌است. در مقابل، نیروهای پلیس آموزش دیده به وسیله ناتو توانسته‌اند بدون کمک نیروهای خارجی به صورت گسترده با طالبان بجنگند.

در اواسط صبح امروز جنگجویان طالبان وارد شهر قندوز شدند. شاهدان عینی از آتش گرفتن خانه‌ای در جنوب شهر و وارد شدن جنگجویان طالبان به یک بیمارستان دولتی 200 تختخوابی خبر دادند. در همین حال، ده‌ها ساکن وحشت‌زده به سمت فرودگاه اصلی شهر حرکت کردند؛ اما به وسیله نیروهای امنیتی پراکنده شدند.

سخنگوی پلیس افغانستان اظهار داشت: بالگرد‌های نظامی افغان، مناطق فعالیت طالبان را با راکت مورد هدف قرار دادند. درگیری‌ها میان پلیس و طالبان همچنان ادامه دارد و وسعت منطقه درگیری به یک کیلومتر می‌رسد.

«سرور حسینی،» سخنگوی پلیس قندوز گفت: همینک درگیری‌های شدیدی در مناطق خان‌آباد، چهار دره و امام صاحب در جریان است. از ابتدای این درگیری‌ها 20 عضو طالبان کشته و 3 پلیس زخمی شده‌اند. 

فرمانده پلیس بلخ نیز در این خصوص گفت نیروهای ویژه پلیس و ارتش افغانستان در ولایت بلخ آمادگی لازم را برای دفاع از ولایت قندوز دارند.

برخی گزارشها حاکی از آن است که طالبان چند مرکز دولتی از جمله ساختمان شورای استانی و دفتر شورای عالی صلح قندوز را تصرف کرده اند.

تاکنون نزدیک به چهل نفر از جمله بیست عضو گروه طالبان، سیزده نیروی پلیس و هفت غیرنظامی در این درگیری کشته و نزدیک به هفتاد نفر دیگر زخمی شدند.


انتهای پیام/



برچسب ها: طالبان ، بین الملل ، کندوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار