سرمربي تيم واليبال ثامن‌الحجج سبزوار معتقد است اين حجم از حمله به كواچ و دستيارانش پس از نتايج ضعيف تيم ملي منصفانه نيست.

جبار قوچان ن‍ژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره نتايج تيم ملي واليبال ايران در رقابت‌هاي جام جهاني و عملكرد كادرفني تيم ملي در اين مسابقات گفت: كواچ پس از چند شكست نخستي كه تيم ملي ايران در مسابقات جام جهاني كسب كرد، در نشست‌هاي خبري اذعان كرد كه نمي‌داند بايد چكار كند و دليل اين نتايج را نمي‌داند، اين يعني كواچ به بن‌بست رسيده است و نياز به كمك دارد.

اين مربي واليبال ايران با بيان اين كه با تعويض مربي در شرايط حساس مخالف است، گفت: هميشه بر اين باور بودم كه به مربيان بايد فرصت كافي داده شود زيرا گذشت زمان سبب مي‌شود بازيكنان با مربي بيشتر آشنا شوند و اين آشنايي بالعكس هم صورت بگيرد. كواچ مربي با دانشي است و با تقويت بيشتر در زمينه دستيارانش مي‌تواند نتايج قابل قبولي را كسب كند.

قوچان ن‍ژاد ادامه داد: اكثر كارشناسان اين روزها بر اين باورند كه مشكل تيم ملي ايران مشكلات فني نيست زيرا تيم همان تيمي است كه در گذشته‌اي نه چندان دور با همين نفرات نتايج قابل قبولي را كسب مي‌كرد. به همين دليل شايد با وارد شدن يك شوك ، تيم ملي واليبال ايران به راه قبلي خود بازگردد. اما در مجموع اين حجم از حملات به سوي كواچ و كادر فني با اين شيوه به صلاح و منصفانه نيست. شايد خود كواچ با سنجيدن شرايط به اين نتيجه برسد كه با ايران همكاري خود را ادامه ندهد. با اين حال من اميدوارم هر اتفاقي كه رخ مي‌دهد و هر تصميمي كه گرفته مي‌شود در نهايت به سود واليبال ايران باشد.

وي اضافه كرد: تيم ملي واليبال ايران به يك ديسيپلين و نظم قوي نياز دارد كه هم بازيكنان بهتر عمل كنند و هم مشكلات روحي تيم به خوبي حل شود. شايد كواچ به بازيكنان بيش از اندازه آزادي عمل داد و همين امر سبب شد رابطه بين بازيكنان و مربيان تيم، كمي نسبت به زمان ولاسكو تغيير كند. به اعتقاد من بازيكنان بي انگيزه بايد از تيم ملي كنار گذاشته شوند و اگر شرايط را نمي‌پذيرند به راحتي از تيم ملي كنار گذاشته شوند.

قوچان ‌نژاد خاطرنشان كرد: من با تمام دستياران فعلي كواچ پيش از اين كار كرده‌ام و بايد اعتراف كنم كه همه آن‌ها به خوبي واليبال را مي‌فهمند و از نظر فني شرايط خوبي دارند. با اين حال شايد كمبود تجربه سبب شد نتوانند نتيجه لازم را بگيرند. البته اين را هم نبايد فراموش كرد كه تصميمات نهايي در هر تيم را سرمربي تيم مي‌گيرد.

وي افزود: من پيش از اعزام تيم ملي به ژاپن بارها اذعان كردم كه شانس صعود ايران به المپيك از طريق جام جهاني بسيار كم و تقريبا غيرممكن است.  اتفاقي كه رخ داد. در اين مسابقات حتي تيمي مانند لهستان با كسب 10 پيروزي هم در روز پاياني كارش به اما و اگر كشيده شد و سهميه المپيك را از دست داد. اين موضوعي است كه نشان مي‌دهد شرايط مسابقات جام جهاني وي‍‍ژه است و بايد قبول كرد.

قوچان ن‍‍ژاد با اشاره به اين كه رقابت‌هاي انتخابي المپيك با شرايط متفاوت نسبت به جام جهاني برگزار مي‌شود م قطعا مي‌تواند شرايط بهتري را براي تيم ملي ايران مهيا كند ، گفت: من اطمينان دارم كه تيم ملي ايران در آن مسابقات المپيكي مي‌شود و قطعا با تدبير فدراسيون و مسئولان مشكل فعلي تيم حل مي‌شود و همه چيز به حالت سابق خود بازمي‌گردد.

اين مربي واليبال در ادامه گفت: يكي ديگر از اتفاقاتي كه به تيم ملي كمك خواهد كرد اين است كه مربيان از جوانگرايي ترس نداشته باشند. در همين مسابقات جام جهاني خيلي از مهره‌ها بيرون ماندند و فرصت بازي كردن را پيدا نكردند. نترسيدن از جوانگرايي مي‌تواند كمك بزرگي به رفع مشكلات تيم ملي واليبال ايران بكند.

سرمربي تيم واليبال ثامن‌الحجج سبزوار در بخش ديگري از صحبت‌هايش به شرايط تيمش در آستانه حضور در مسابقات ليگ برتر واليبال هم اشاره كرد و گفت: نزديك به 10 روز است كه تمرينات خود را آغاز كرده‌ايم. بازيكناني مانند امير حسيني، سعيد مصطفي‌وند و امين علوي را به همراه مجموعه‌اي از بازيكنان بومي  به خدمت گرفته‌ايم. با اين حال تيم ثامن امسال به دليل اينكه دير تصميم به حضور در ليگ گرفت از به خدمت گرفتن ستاره‌هاي ملي‌پوش از تيم‌هايي مانند پيكان، بانك سرمايه و كاله  عقب ماند.

وي با بيان اين‌كه هدف تيم ثامن در اولين حضورش در ليگ برتر واليبال تنها نمايش خوب است، گفت: قطعا امسال براي قهرماني پا به ميدان  ليگ برتر نمي‌گذاريم. در تلاش هستيم بازي‌هاي خوبي را ارائه دهيم اما تيم براي قهرماني بسته نشده است.

قوچان‌نژاد درباره دستيارانش در تيم ثامن گفت: مهدي فعال، محمد رضايي و چورا من را در هدايت تيم ثامن همراهي خواهند كرد و آرمان صادقياني آناليزور تيم ما در اين فصل خواهد بود.

وي در پايان درباره منحل شدن تيم هندبال ثامن الحجج سبزوار و همزماني اين اتفاق با تشكيل تيم واليبال گفت: بعيد مي‌دانم كه اين دو موضوع به هم مرتبط باشند.قطعا اين اتفاق به صلاحديد مديران باشگاه رخ داد و تشكيل تيم واليبال ربطي به اين موضوع نداشت.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار