سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت نقل و انتقالاتی و مسائل مختلف سرخپوشان توضیحاتی را بیان کرد.

کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پس از بازی با اکسین اظهار کرد: ما تمرینات پیش‌فصل‌مان را انجام می‌دهیم و به نظرم تیم خوب کار می‌کند. در زمانی هستیم که باید زیاد کار کنیم و به نظرم همه در تیم این کار را انجام می‌دهند. بازیکنان در تمرینات خیلی تلاش می‌کنند. ما می‌دانیم که به لحاظ فیزیکی و بدنی بازی‌های سختی برای بازیکنان است. فکر می‌کنم باشگاه در هفته‌های ابتدایی هم کار سختی دارد. به نظرم بازیکنان، کادرفنی و باشگاه تلاش زیادی می‌کنند که تیم شروع خوبی داشته و موفق باشد.

 سرمربی اسپانیایی در واکنش به این موضوع که او در نشست خبری خود به نحوی صحبت کرده که ظاهراً از همه چیز راضی است و این در شرایطی است که پرسپولیس دروازه‌بان اول ندارد و آیا نگران این موضوع نیست، تصریح کرد: ما در بازه زمانی هستیم که کار‌های مهمی انجام می‌دهیم. شاید من خوش‌شانس بودم که در تیم‌های بزرگی کار کردم و اطلاعات کاملی دارم و می‌دانم که باشگاه‌ها چطور کار می‌کنند. اکنون زمانی است که نیاز داریم بازیکن جذب کنیم. به نظرم به جای اینکه بازیکن را زودتر جذب کنیم، بهتر است که بازیکن خوبی جذب کنیم. همانطور که شما گفتید درباره دروازه‌بان هم نیاز داریم که دروازه‌بان خوبی جذب کنیم. نیاز داریم در سکوت و آرامش کار کنیم و اجازه دهیم کار همانطور که نیاز است، پیش برود. ما به شروع لیگ نزدیک می‌شویم و ترجیح‌مان این است بازیکنی جذب کنیم که مناسب باشد، تا اینکه بازیکنی را سریع جذب کنیم و به درد تیم نخورد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به لغو اردوی این تیم در هلند و اینکه به نظرش چه تفاوتی بین هلند و ترکیه وجود دارد، گفت: به نظرم مهم است که یک اردو برویم. فکر می‌کنم به تیم کمک می‌کند که بهتر کار کنیم. باشگاه تا آخرین لحظه با گزینه‌های مختلفی مذاکره و بهترین گزینه را انتخاب کرده است. در ترکیه شرایط خوبی وجود دارد و تیم‌های بسیاری مثل ما در شرایط مساوی به سر می‌برند. تیم‌هایی در ترکیه هستند که در اردوی پیش‌فصل قرار دارند و می‌توانیم با آنها بازی دوستانه برگزار کنیم. شخصاً راضی و خوشحالم و به نظرم اردوی ترکیه می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های ما باشد.

او درباره  شرایط تیم پرسپولیس و اینکه به نظرش در چه نقاطی این تیم نیاز به ترمیم دارد، تصریح کرد: در ابتدا باید بگویم از کارهای‌مان در تیم خیلی راضی هستم و همچنین از بچه‌های تیمم. بازیکنان خوب عمل می‌کنند. خوشحالم از بابت بازیکنانی که قبلاً بودند و خوشحالم بابت بازیکنانی که قرار است به تیم اضافه شوند. حتماً بازیکنانی که اضافه می‌شوند جای خالی (آن‌هایی که رفتند) را پر می‌کنند. فکر می‌کنم کم کم جلو می‌رویم و پیشرفت می‌کنیم. در حال حاضر از کارمان و تمرینات‌مان خوشحالم؛ تمام این کار‌ها برای این است که به مسابقات برسیم و بازی‌ها را ببریم. در بازی‌های دوستانه نتیجه مهم نیست، اما این مهم است که می‌بینیم تیم هر روز پیشرفت می‌کند. در ترکیه حتماً بازی‌های رقابتی بیشتری داریم و این مسئله نیروی بیشتری را طلب می‌کند. نتیجه مهم نیست؛ مهم این است که تیم هر روز پیشرفت کند و خودمان را به لیگ برسانیم.

گاریدو در پاسخ به این پرسش که در ادامه چند بازیکن جدید به تیمش اضافه خواهند شد و آخرین وضعیت جذب یحیی عطیه‌الله چیست، گفت: برای جذب بازیکن باید کار‌هایی انجام شود. در فوتبال بعضی مواقع افرادی هستند که صحبت می‌کنند، اما نباید در آن لحظه صحبت کنند. من تشخیص می‌دهم زمانی صحبت کنم که بتوانم پاسخگو باشم و جواب درستی بدهم. اکنون اگر من در مورد بازیکنانی صحبت کنم که باشگاه روی جذب آنها کار می‌کند، یک اشتباه است. به هر حال شاید این کار باشگاه را خراب کند. من فکر می‌کنم باشگاه باید در آرامش و سکوت کار را پیش ببرد تا بهترین بازیکنان را جذب کند. من نمی‌توانم اکنون نظرم را بدهم. من فقط می‌توانم در مورد باشگاه بگویم که آنها تلاش‌شان را می‌کنند تا بهترین بازیکنان را جذب کنیم. تکرار می‌کنم؛ مهم این است که بازیکن خوبی جذب کنیم، نه اینکه سریع یک بازیکن را جذب کنیم. اگر یک بازیکن را ما فردا جذب کنیم، در حالی که می‌توانستیم یک بازیکن بهتر را سه روز دیگر بیاوریم؛ این اشتباه است. کاری که اکنون سرمربی باید انجام دهد این است که تمریناتش را با همین بازیکنان انجام دهد تا بتواند آنها را به بهترین سطح برساند و بعد بازیکنان جدید هم خودشان را به سطح تیم برسانند.

سرمربی پرسپولیس درباره  اینکه با چند خرید دیگر نقل‌وانتقالات پرسپولیس به پایان می‌رسد، گفت:  من قبلاً گفتم که یکسری مسائل وجود دارد که نمی‌توانم بیان کنم و شاید با گفتن آنها کار را خراب کنم.

 سرمربی اسپانیایی درباره  اینکه ظاهراً او به جذب بازیکنان آفریقایی علاقه‌مند است، اظهار کرد: فکر می‌کنم کمی در این نشست سردرگمی داریم. فکر می‌کنم اینجا هستید که فقط در مورد نقل‌وانتقالات سؤال کنید! من سرمربی هستم و اولویت اکنون  من کار کردن با تیمم است. در مورد نقل‌وانتقالات اکنون افرادی کار می‌کنند که متخصص آن هستند. من دوست دارم به سؤال شما پاسخ دهم، اما اگر قرار باشد همه سوالات تکراری باشد، جواب‌های من هم تکراری خواهد بود.

او در واکنش به این موضوع که هواداران بیشتر نگران نقل‌وانتقالات باشگاه هستند و دلیل سؤالات تکراری همین موضوع است، گفت: فکر می‌کنم ما یک تیم خیلی خوب می‌بندیم. علیپور یک مهاجم خیلی خوب است که جذب شده. فرشاد احمدزاده و بازیکنان جوانی جذب کردیم. فکر می‌کنم در این زمینه کار‌های خوبی انجام می‌دهند. تکرار می‌کنم؛ شاید دو یا سه گزینه جذب بازیکن داشته باشیم، اما  باشگاه تمام تمرکزش را می‌گذارد که بازیکن خوبی جذب کنیم. فکر می‌کنم با اضافه شدن این بازیکنان تیم خیلی خوبی بسازیم. مهمترین موضوع برای من تمرینات روزانه با تیمم است. از کار بچه‌ها راضی هستم. کار‌ها و تمرینات در مسیر آماده‌سازی برای مسابقات است. ما می‌دانیم که شروع مسابقات برای ما سخت است. بازیکنانی که اکنون در خدمت داریم باید تمرکزشان را بگذارند تا خودشان را برای این شروع سخت برسانند. بعد از آن مسابقات زیادی پیش رو داریم و همیشه از پرسپولیس می‌خواهند که بازی‌هایش را ببرد. تمام افرادی هم که در باشگاه کار می‌کنند این را می‌دانند. تمام تلاش هم بر این است که ما فقط بازی‌ها را ببریم. فکر می‌کنم جام‌ها را هم آخر فصل می‌دهند و ما اکنون در مرحله آماده‌سازی هستیم.

گاریدو در پاسخ به این پرسش که «آیا اطلاعی درباره زمین مسابقه پرسپولیس در ورزشگاه تختی دارید؟»، گفت: امکاناتی که در اختیار داریم خوب است. من می‌دانم باشگاه سازماندهی خوبی دارد و زمین تمرین خوبی داریم. لوازم و تجهیزات خوبی داریم و چیز‌هایی که نیاز داریم را در اختیارمان است. به جزئیات توجه می‌شود؛ حتی به تغذیه بازیکنان. به نظرم در این زمینه خوب کار می‌کنیم. درباره زمین مسابقه هم به نظرم خیلی مهم است. فکر می‌کنم تیم بزرگی مثل پرسپولیس باید همیشه در ورزشگاهی بزرگ بازی کند. فکر می‌کنم این حق باشگاه است. اگر در استادیوم بزرگ بازی نکنیم مشکل ایجاد می‌شود و درخواست دارم که این اجازه را به پرسپولیس بدهند که در ورزشگاه بزرگ بازی کند.

او راجع به قرعه سخت پرسپولیس در شروع لیگ هم توضیح داد: به هر حال شما می‌توانید همیشه بیشتر بخواهید و در مورد هر چیزی اعتراض کنید، اما به نظرم بهتر است تمرکزمان را روی کار کردن بگذاریم. به نظرم خوب کار می‌کنیم و با این تمرینات خود را به بهترین نسخه‌مان تبدیل می‌کنیم تا لیگ را شروع کنیم. شاید ارزیابی من چیز دیگری است؛ فکر می‌کنم کار ما رضایت بخش است و تمام سعی‌مان را می‌کنیم که آماده لیگ شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار