مهسا جاور، نماینده ایران در رشته قایقرانی روئینگ در پاسخ به انتقاداتی که به طراحی لباس کاروان ایران در المپیک مطرح شد، منتقدین را بی‌فرهنگ خواند.

با گذشت سه روز از افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، همچنان انتقادات از لباس کاروان ایران در افتتاحیه رقابت‌ها بالا است و طراحی سفید و ساده آن که شبیه به روپوش کادر درمان و خالی از هرگونه نماد ورزشی بود، باعث تعجب مردم کشورمان شده بود.

همین موضوع باعث شد مهسا جاور قایقران المپیکی کشورمان که این لباس‌ها پیش از آغاز المپیک با عکس‌های او رونمایی شد، در حالی که فاصله چندانی تا آغاز رقابتش در این بازی‌ها نداشت، با انتشار یک ویدیو در فضای مجازی انتقادات تندی را علیه منتقدان به لباس کاروان ایران مطرح کرد و این انتقادات را بی فرهنگی عنوان کرد.

این ورزشکار سی ساله در مورد این مسئله گفت: "یکی از چیز‌هایی که از دیروز منتشر می‌شود، این است که برخی خیلی راحت به خودشان اجازه می‌دهند که ما ورزشکاران و لباسمان را زیر سوال ببرند. من نمی‌گویم در اینجا همه چیز خوب است ولی خیلی از کشور‌ها مانند ما لباس ساده‌ای داشتند. "

او ادامه داد: "چرا این میزان بی‌فرهنگی راحت رواج پیدا کرده؟ چرا توهین کردن و مسخره کردن دیگران برای ما خنده‌دار شده؟ فکر می‌کنم از این کار خوشمان آمده و به نظرم اگر انتقادی هم هست، می‌شود خیلی با احترام این کار را انجام داد."

مهسا جاور همچنین عنوان کرد: "ما ۴۰ نفر هستیم که در دهکده المپیک حضور داریم و باور کنید همه ما زندگی‌مان را گذاشتیم. روز‌های سختی را گذراندیم. رژیم غذایی سختی داشتیم و از خانواده دور بودیم و خیلی از تفریحات را نداشتیم تا بتوانیم روزی اینجا باشیم. تمام تلاشمان را کردیم تا بهترین اتفاق را برای همه رقم بزنیم. باور کنید که ما همین الان شاید به اندازه کلوب کشور‌های آسیایی تجهیزات نداریم ولی این هیچوقت باعث نشده دلسرد شویم. دوست داریم از شما انرژی خوبی بگیریم و شما باید بدانید که ما صدمان را برای بهترین اتفاقات خواهیم گذاشت. برای هر ثانیه‌ای که رکورد می‌زنیم خیلی درد کشیده‌ایم، خیلی اذیت شدیم و خیلی دوری کشیده‌ایم. شکست یا بردمان دلیلی بر کم کاری ما نمی‌شود، چون همه ما برای برد اینجا هستیم. "

وی افزود: "آدم‌های زیادی هستند که حالا با این بی‌فرهنگی که متاسفانه رواج پیدا کرده، مقابل دوربین قرار می‌گیرند. اگر شما هم از آنها هستی یا به صحبت آنها می‌خندی، لطفا به خودت این اجازه را نده، چون ما خیلی با شما فرق داریم. ما با تمام محدودیت‌هایی که داریم سعی می‌کنیم برای این کشور به سمت جلو قدم برداریم. اگر در آسیا اندازه یک تیم امکانات نداریم، برایمان مهم این است که در المپیک هستیم. ما خیلی با هم فرق داریم! "

کاروان ایران در المپیک

البته خیلی‌ها انتقاد او را چندان هم بی‌ربط به قرارداد اسپانسری با برند تولید کننده لباس کاروان ایران نمی‌دانند؛ جاور چندی پیش در صفحه خود به معرفی این برند پرداخته بود و سفیر آن شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار