در روزی که بازی‌های جذاب و نتایج غافلگیرکننده‌ای را شاهده بودیم، بازی‌های هفته دوم فوتبال زنان به پایان رسید.

 بازی‌های هفته دوم فوتبال زنان در المپیک ۲۰۲۴ به پایان رسید و نتایج غافلگیر کننده‌ای در این روز رقم خورد.

در گروه C رقابت‌ها، تیم ملی برزیل در دیداری مهم مقابل ژاپن، در حالی که تا دقیقه ۹۲ به پیروزی یک بر صفر دست یافته بود، به طرز عجیبی دچار فروپاشی شد و بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد. در دیگر بازی این گروه، اسپانیا مقابل تیم سرسخت نیجریه به لطف ضربه ایستگاهی دقیقه ۸۵ الکسیا پوتیاس به دومین پیروزی متوالی رسید.

در گروه B،   استرالیا با ثبت یکی از زیباترین کامبک‌های فوتبال، شکست ۵-۲ مقابل زامبیا را به پیروزی ۶-۵ تبدیل کرد. تیم ملی آمریکا نیز مقابل آلمان در دیداری که نیمه اول توفانی داشت، پیروزی ۴-۱ را به ارمغان آورد تا با شش امتیاز صدرنشین این گروه شود.

در نهایت در گروه A المپیک ۲۰۲۴، کلمبیا مقابل نیوزلند به برتری ۲-۰ رسید تا پس از یک نمایش تحسین‌برانگیز مقابل فرانسه که با شکست سه بر دو همراه بود، به حق خود برسد و اولین بردش را دشت کند. فرانسه میزبان مقابل کانادا که درگیر حاشیه‌های عجیجی شده است، ناباورانه در دقیقه ۱۲+۹۰ بازی شکست خورد. کانادا، قهرمان المپیک توکیو، پس از محکومیت شش امتیازی به دلیل جاسوسی، عملا شانسی برای ادامه حضور در رقابت‌ها نداشت، اما حالا می‌تواند با پیروزی در هفته آخر، شانسش برای صعود را در رتبه سوم امتحان کند.  

۲ تیم برتر سوم از سه گروه بازی‌ها هم به مرحله بعد صعود می‌کنند و کانادایی‌ها که در اقدامی عجیب به دلیل جاسوسی از تمرینات نیوزلند (حریف اولشان در المپیک) نقره داغ شدند و علاوه بر محرومیت سرمربیشان، ۶ امتیاز از آنها کسر شد، حالا با دو برد ابتدایی در المپیک تازه امتیازشان صفر شده و حتی ممکن است با پیروزی در بازی آخر و با سه پیروزی پیاپی در المپیک حذف شوند. زیرا برزیل و استرالیا که در حال حاضر در رتبه سوم گروه‌های A و B هستند، سه امتیاز دارند و اگر در بازی آخرشان امتیاز بگیرند، کانادا مدافع عنوان قهرمانی حذف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار