کارشناس والیبال ایران ضمن بیان این مطلب که حضور تیم والیبال ب در فینال قابل پیش بینی بود، گفت: والیبال ایران به باور و اعتماد به نفس رسیده است.

ایران دیدار فینال را دیروز برگزار کرد / والیبال ایران به باور و اعتماد به نفس رسیده است

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دیدار نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا اظهار داشت: پیش از حضور تیم ژاپن در فینال پیش بینی می‌کردم که استرالیا یا چین به فینال برسند اما ژاپن با اتکا بر اتحاد و یک دستی تیمش توانست راهی فینال شود.

این کارشناس والیبال ادامه داد: از ابتدا موافق بودم که تیم ب در این مسابقات حاضر شود زیرا حضور تیمی جوان که پشتوانه تیم الف است می‌توانست نتیجه بهتری برای والیبال ایران رقم بزند. این موضوع سبب شد شرایط خوبی مهیا شود تا این بازیکنان هم بتوانند در نبرد بین‌المللی باتجربه‌تر شوند.

وی ادامه داد: دیدار ایران و چین بسیار حساس و تأثیرگذار بود. به اعتقاد من فینال اصلی دیروز بین ایران و چین برگزار شد و بازی امروز قطعاً آسان‌تر خواهد بود.

با این حال بازیکنان ایران این توانمندی را دارند که جام را بالای سر ببرند. از قبل حضور تیم ملی ایران در فینال قابل پیش بینی بود.

قوچان‌نژاد افزود: این که تیم ب ایران هم موفق شد راهی فینال شود، بیانگر این موضوع است که والیبال ایران به باور و اعتماد به نفس خوبی رسیده است. امروز هر تیمی از ایران در هر رده‌ای به مسابقات برون‌مرزی اعزام شود با کسب عنوان به ایران برمی‌گردد و جایگاه فعلی حاصل تلاش چندین ساله فدراسیون است.

وی به تغییر قوانین مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: این که برخی تیم‌ها با تعداد باخت بالا راهی نیمه‌نهایی شدند کمی به دور از انصاف بود. امیدوارم این نقص در قوانین به زودی برطرف شود تا تیم‌‌ها به حق خود برسند.

این کارشناس والیبال همچنین به حضور تیم ملی الف در مسابقات جام جهانی ژاپن اشاره کرد و تصریح کرد: مسابقات ژاپن بسیار مهم است زیرا می‌تواند پله صعود ایران به المپیک باشد. هرچند ملی‌پوشان کار سختی در نبرد با بهترین‌های جهان دارند. به نظر من باید چند بازیکن جوان به تیم الف تزریق شود تا شرایط بهتری حاکم شود.

سرمربی فصل قبل تیم والیبال شهرداری زاهدان درباره تیمی که امسال هدایت آن را برعهده خواهد داشت، گفت: هنوز تصمیم نهایی در این خصوص نگرفته‌ام. از تیم سایپا و چند تیم دیگر پیشنهاد دارم و در حال بررسی شرایط هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: والیبال ، فینال ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار