نامزد ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای تصریح کرد: از زمانیکه باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است، بیش از شش میلیون نفرِ دیگر به جمع اقشار فقیر در سراسر آمریکا اضافه شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "جب بوش،" برادر جرج بوش و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی حزب جمهوریخواه، در گفتگوی اختصاصی با شبکه محافظه کار فاکس نیوز آمریکا گفت: از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما، میانگین درآمد سالانه خانوارهای آمریکایی، دو هزار دلار کاهش یافته است. 

وی تأکید کرد: ما (دولت آمریکا) سالانه در آمریکا یک تریلیون (هزار میلیارد) دلار روی برنامه های فقرزدایی هزینه می کنیم، اما برآیند نتایج تمامِ این برنامه ها این بوده که درصد مردمی که در این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند، هیچ تغییری نکرده است. از این رو، ما باید روشِ متفاوتی را امتحان کنیم و آن این است که به مردم، ظرفیتِ دستیابی به موفقیت را بدهیم. ما باید مدارس، دانشگاه ها و اقتصادِ خود را اصلاح کنیم و نرخ جرم و جنایت را در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کاهش دهیم و آنگاه به عقیده من، به مردمی که در فقر بسر می برند، بدین ترتیب کمک خواهیم کرد که شرایط معیشتی خود را بهبود بخشند. 

جب بوش افزود: ما به رییس جمهوری محافظه کار نیاز داریم که بتواند با کنگره همکاری کند. مجری پرسید: نظرسنجی های سراسری (ملی) نشان می دهد که شما با نزدیک به ده درصد محبوبیت (نه و هشت دهم درصد)، در رتبه چهارم در میان داوطلبان کسب نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه، پس از دونالد ترامپ با بیست و چهار درصد محبوبیت، بن کارسون با شانزده و سه دهم درصد محبوبیت و خانم کارلی فیورینا با یازده و هشت دهم درصد محبوبیت قرار دارید. این در حالی است که شما در ماه ژوئیه با تقریباً هجده درصد محبوبیت، در صدر این فهرست قرار داشتید. حتی در نظرسنجی های اخیر در ایالت کلیدی نیوهمپشایر، شما در فهرست نامزدهای جمهوریخواه، به رتبه پنجم تنزل کرده اید. محبوبیت شما در این ایالت از هفده درصد در ماه آوریل، به حدود هفت و نیم درصد در حال حاضر، کاهش یافته است. 

بوش پاسخ داد: رقابت انتخاباتی، مانند مسابقه دوِ ماراتن است و ما به تازگی تبلیغات خود را آغاز کرده ایم و من مطمئنم که واکنش های خوبی به تبلیغات خود دریافت خواهیم کرد و برنامه ما روی زمین (تبلیغات خانه به خانه) در ایالت های اولیه، بسیار خوب است و این نوع تبلیغاتِ ما در این ایالت ها بزودی آغاز می شود. من مطمئنم که در انتخابات اولیهِ درون حزبی در نیوهمپشایر پیروز خواهم شد. 

وی افزود: این نظرسنجی ها چندان اهمیتی ندارد، زیرا به عنوان مثال، کسانی که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند و رأی دهند در این نظرسنجی ها شرکت می کنند و این نظرسنجی ها نمی توانند آن افراد را فیلتر کند. 

جب بوش اضافه کرد: من در عین این که مردِ خودم هستم و سوابق بسیار خوبِ ده ساله به عنوان فرماندار ایالت فلوریدا دارم، به پدر و برادرم نیز بسیار افتخار می کنم و از خدمات آنان به کشور - که سیاست خارجی نیز بخشی از آن بوده است - احساس غرور می کنم. وی سپس به آنچه سیاست های خارجی شکست خوردهِ اوباما-کلینتون-کری نامید، به شدت انتقاد کرد و آن را مایه کاهشِ حضور و رهبری آمریکا در سطح جهانی دانست. وی افزود: این سیاستهای شکست خورده در حال خَلقِ جهانی به شدت بی ثبات و خطرناک هستند. 

جب بوش در پایان این مصاحبه به برنامه های مالیاتی و انرژی خود اشاره و از آن ها دفاع کرد و افزود که اگر به مقام ریاست جمهوری آمریکا برسد، آن برنامه ها را - که به گفته وی، به نفع مردم آمریکا خواهد بود - به اجرا خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار