شرکت‌های نفتی اروپا برای خرید نفت ایران پس از امضای توافق‌نامه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها از این کشور لحظه‌شماری می‌کنند.

لحظه‌شماری شرکت‌های بزرگ نفتی اروپا برای لغو تحریم‌ها و خرید نفت ایران
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، همزمان با برگزاری دور پایانی مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای، شرکت‌های نفتی اروپا آمادگی خود را برای خرید نفت خام ایران اعلام کرده‌اند.

 شرکت‌های پالایش نفت اسپانیا، یونان و ایتالیا اعلام کرده‌اند آماده خرید نفت خام ایران به محض بازگشت این کشور به بازارهای نفت هستند. 

طبق گزارش «ساراس اس‌پی‌اِی،» دومین  شرکت‌ پالایش نفت بزرگ ایتالیا، آمادگی خود را برای خرید نفت خام ایران به محض لغو تحریم‌ها اعلام کرد. «سپسا اس‌ِ‌اِی‌یو،» شرکت چندملیتی فعال در صنعت نفت و گاز که دفتر مرکزی آن در مادرید اسپانیا قراردارد، نیز اعلام کرد پس از لغو تحریم‌ها «بدون شک» خرید نفت خام ایران را مدنظر قرار خواهد داد. «هلنیک پترولیوم،» بزرگترین شرکت نفتی شبه‌جزیره بالکان (درجنوب شرق اروپا) و شرق مدیترانه یونان و مالک 1750 جایگاه پمپ‌بنزین در سطح اروپا، نیز با استقبال از بازگشت ایران به بازارهای نفت، از آن به عنوان اتفاقی خوب برای اروپا یاد کرد.

« لوکاس تریپلوپولوس،» سخنگوی شرکت نفتی یونانی « موتور اویل هلاس،» در پستی الکترونیکی با تأکید بر علاقه‌مندی دیرینه این شرکت برای خرید نفت خام ایران نوشت: «به محض این‌که نفت خام ایران برای فروش عرضه شود، ما بدون شک اقدام به خرید آن می‌کنیم.» 

طبق آمار «آژانس بین‌المللی انرژی» سه کشور ایتالیا، اسپانیا و یونان بزرگترین خریدار‌های نفت خام ایران تا قبل از اعمال تحریم‌های سال 2012 (1391) بودند. واردات نفت خام ایران بوسیله این سه کشور در سال 2011 (1390) در مجموع به 456000 بشکه رسید که شامل 78 درصد کل صادرات نفتی ایران به اروپا بود.  


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار