مسئولان نیروگاه هسته‌ای "کاشیوازاکی کاریوا" امروز از پایان بررسی‌های ایمنی‌سنجی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این مجموعۀ بزرگ خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در صدر هیئتی متشکل از متخصصان ایمنی هسته‌ای به ارزیابی خود از میزان "ایمنی عملیاتی" نیروگاه هسته‌ای "کاشیوازاکی کاریوا" در استان «نیگاتا» ژاپن پایان دادند.

"گروه بررسی ایمنی عملیاتی آژانس"، موسوم به OSART، در این مأموریت از اتخاذ اقدامات مفید از سوی دانشمندان ژاپنی در جهت افزایش سطح ایمنی نیروگاه خبر داد. این مأموریت 14 روزه که از 29 ژوئن آغاز شد در پی دعوت رسمی دولت ژاپن صورت گرفت.

مأموریت‌های «اُسارت» با هدف بهبود ایمنی عملیاتی مبتنی بر ارزیابی واقعی از کارایی تدابیر امنیتی اتخاذ‌شده و با استفاده از استانداردهای شناخته‌شدۀ آژانس انجام می‌شود. کارشناسان این گروه، در پایان در مواقع لزوم به ارائه توصیه‌ها و پیشنهادهایی در جهت بهبود شرایط نیز اقدام می‌کنند.

گروه بازدید‌کننده از نیروگاه کاشیوازاکی کاریوا متشکل از 10 متخصص از کشورهای کانادا، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، سوئد، اسلواکی، انگلیس، ایالات متحده و همچنین دو نفر از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

نیروگاه هسته‌ای کاشیوازاکی کاریوای ژاپن از نوع رآکتور آب جوشان است و با ظرفیت تولید 8 هزار مگاوات شامل 7 رآکتور در زمینی به مساحت 1038 هکتار، بزرگترین نیروگاه برق هسته‌ای جهان محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار