رییس سازمان بهزیستی کشوربا اعلام این خبر گفت: رویکرد جدید بهزیستی برای مددجویان ،پیشگیری ازمعلولیت ها و آسیب های اجتماعی در سه مرحله آگاه سازی، غربالگری ومداخله است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌انوشیروان محسنی بندپی،گفت: امسال برنامه هایی مختلفی با هماهنگی و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در قالب برنامه های راهبردی با اولویت پیشگیری از بروز و شیوع آسیب اجتماعی و معلولیت ها، نظیر پیشگیری و غربالگری شنوایی سنجی و توسعه مراکز ژنتیک و غربالگری در دست اجراست که توسعه این برنامه ها در برنامه ششم توسعه نیز الزامی است.

وی گفت: این سازمان در برنامه ششم توسعه،برنامه های خود را بر روی شش بند، ارتقاء رفاه اجتماعی و بهزیستی جامعه، الزام قانونی به پیوست سلامت اجتماعی، پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در گروه های آسیب پذیر، ارتقاء کمی و کیفی خدمات، گسترش مشارکت های مردمی و خیرین و مستندسازی فرآیندها برای الگوسازی برای آیندگان تدوین می کند.

محسنی بندپی همچنین افزود:برنامه رشدوتکامل همه جانبه کودکان دردستورکاراین سازمان قرار دارد.
وی گفت:دراین برنامه ازدوران ابتدایی نسبت به رشدوآموزش وسطح سلامت، تغذیه ،اشتغال ومسکن کودکان باید یک نگاه همه جانبه ای وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهزیستی ، غربالگری ، ممدجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۲ تير ۱۳۹۴
به جای اینکه این همه سازمان و ارگان حمایتی داشته باشیم، یک صندوق آتیه براشون تشکیل میدادید، الان هیچ فقرو مستضعفی در جامعه نداشتیم، و همه به مساوات از خدمات صندوق بهره مند میشدن و بیمه و مستمری ماهیانه میگرفتن.
اما اکنون این سازمانهای حمایتی، کل هزینه ای که باید به مستضعف کمک شودو برای تشکیلات خودشون هزینه میکنن و تازه کم هم میارن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۰ تير ۱۳۹۴
پنج هزاروهشت هزارمددجو !!!
آخرین اخبار