وزیر دفاع آمریکا مدعی شد به توصیه "باراک اوباما"، گزینه نظامی برای ایران همچنان روی میز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ژنرال "مارتین دمپسی،" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، درباره ایران مدعی شد: راهبرد نظامی از اهداف ملی حمایت می کند. در رسانه ها حرف و حدیث های زیادی درباره طرح جایگزین مطرح شده است تا درصورتی که گفتگوها با ایران شکست بخورد، تاسیسات هسته‌ای ایران بمباران شود. 

"کارتر" در ادامه ادعایش افزود: یکی از این تسلیحات ، تسلیحات سنگر شکن است. این سلاح می‌تواند ویران کننده باشد. مقامات پیشین آمریکایی نیز معتقد بودند بهترین کاری که می توان در قبال ایران انجام داد این است که یک تا سه سال برنامه هسته‌ای این کشور به تاخیر انداخته شود. واقعیت‌های اساسی درباره پرونده هسته‌ای ایران تغییر نکرده است، به این معنی که ما همچنان ابزارهای لازم برای متوقف کردن این کشور را در اختیار داریم و گزینه نظامی را هنوز حفظ کرده‌ایم زیرا رئیس جمهور چنین توصیه ای به ما کرده است. 

"کارتر" همچنین گفت: عزم رئیس جمهور این است که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد. ما سالها است که گزینه نظامی را روی میز ا داریم. گزینه نظامی در برنامه هسته‌ای ایران مانع ایجاد می‌کند؛ اما روشن است که هرچیزی مثل این برنامه می‌تواند با گذر زمان دوباره ایجاد شود. این حمله نمی تواند از ایجاد دوباره این برنامه در آینده ممانعت کند. 

"مارتین دمپسی" خطاب به خبرنگاری که پرسش حمله نظامی به ایران را مطرح کرده بود ، گفت: از گفته شما به نظر می‌رسد که ما این کار را ی کبار انجام می‌دهیم! گزینه نظامی یک بار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ بلکه همچنان پابرجا است. ما همیشه گزینه نظامی داریم و تسلیحات سنگر شکن یکی از آنها است.

مقامات ایران و 1+5 برای امضای توافقنامه جامع هسته‌ای در وین به سر می‌برند. هرچند مهلت پایانی رسیدن به توافق هسته‌ای 30 ژوئن (10 تیر) اعلام شده بود، این مذاکرات تا یک هفته دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار