استاندار خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی است سال آینده 33 شهر استان و 5 شهر بیشتر از 28 شهر امسال با بحران مواجه می‌شود.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، استاندار خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در زمینه مشکلات کم‌آبی استان گفت: خراسان رضوی در یک پروسه بلندمدت گرفتار کم‌آبی است و پیش‌بینی می‌شود تا 13 سال آینده این کم‌آبی را داشته باشد.

علیرضا رشیدیان افزود: بارندگی پارسال در مقایسه با سال 92 بهتر بود، بنابراین در وضع سفره‌های زیرزمینی شاهد کمی بهبود بودیم. اما با توجه به اینکه هر سال بیش از شش میلیارد متر مکعب آب از دشت‌های این استان برداشت می‌شود و این مقدار بیشتر از مقدار آبی است که وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شود، مشکل آب به عنوان اولویت اصلی خراسان رضوی مطرح است و باید تدبیری اساسی در تعیین تکلیف وضع آب شهرها داشته باشیم.

او گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی است سال آینده 33 شهر استان و 5 شهر بیشتر از 28 شهر امسال با بحران مواجه می‌شود. 

استاندار خراسان رضوی در زمینه جیره‌بندی مصرف آب در این استان نیز گفت: در هیچ کدام از شهرهای خراسان رضوی بحث جیره‌بندی مطرح نیست.

رشیدیان با تاکید بر بحث مدیریت آب به ویژه در حوزه کشاورزی افزود: هم‌اکنون 89 درصد مصرف آبی استان در حوزه کشاورزی است که اگر 10 درصد از این میزان را کاهش دهیم شاهد صرفه‌جویی قابل توجهی خواهیم بود.

او همچنین با اشاره به موقعیت راهبردی خراسان رضوی در مبادلات اقتصادی و به عنوان یکی از قطب‌های صادرات کشور بر تقویت این شاخصه تاکید کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال صادرات خراسان رضوی بیش از 247 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک و 7 دهم درصد افزایش دارد، در سال 93 نیز در خراسان رضوی یک میلیارد و 8 میلیون دلار صادرات داشتیم که در مقایسه با سال 92، 8 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار