مجری رویداد شانزدهم صنعت مالی ایران از قطعی شدن حضور بزرگترین بانک روسیه با ارزش دارایی ۲۹۰ میلیارد دلاری در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امسال خبر داد.

صالح سپاسدار، دبیر شورای سیاست گذاری شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران از قطعی شدن حضور بزرگترین بانک روسیه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: بانک VTB به عنوان اولین بانک روسی است که در تهران از دفتر نمایندگی برخوردار بوده و مدیران ارشد آن برای شناسایی و همکاری با صاحبان صنایع بورسی، بانک‌ها و بیمه‌های بازرگانی کشور در نمایشگاه بانک و بیمه و بورس امسال که از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه جاری برگزار خواهد شد شرکت خواهند داشت.  

وی با بیان اینکه بانک VTB با ارزش دارایی ۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه شناخته شده است، افزود: از لحاظ مقایسه، ارزش دارایی تمام بانک‌های ایرانی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۵ میلیارد دلار بوده است که با این احتساب ارزش دارایی VTB به تنهایی حدود ۱۰ درصد بیش از ارزش دارایی کل سیستم بانکی ایران است.

مجری برگزاری رویداد شانزدهم صنعت مالی ایران حضور بانک VTB روسیه در نخستین نمایشگاه دولت چهاردهم را بسیار معنی دار و مهم دانست و افزود: این بانک در ماه‌های گذشته نسبت به توسعه روابط کارگزاری خود با بانک‌های ایرانی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده و در حال حاضر آماده انجام عملیات و خدمات بانکی است.

به گفته وی این بانک با دارا بودن ۲۲ بانک مستقل و ۴ شعبه در خارج از روسیه، آمادگی ارائه خدمات در حوزه CIS، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا را دارد و شعبه‌های شانگهای و دهلی نو از مهم‌ترین شعبات بانک VTB به شمار می‌روند.

سپاسدار یادآور شد: با بکارگیری امکانات این بانک بخصوص در حوزه کالا‌های اساسی می‌توان از خدمات بانکی نظیر اعتبارات اسنادی (LC)، ضمانت نامه بانکی (BG) و سایر روش‌های پرداخت همچون CAD بهره برد.

وی ماموریت دفتر این بانک در تهران به عنوان واسطه بانکی را معرفی بانک‌های ایرانی به سیستم بانکی روسیه از طریق بانک VTB و برعکس معرفی کرد و افزود: اطمینان بخشی به تجار ایرانی و روسی نسبت به همکاری‌ها و گسترش فعالیت‌های اقتصادی فیمابین و همچنین فراهم بودن امکان تسویه حساب‌های تجاری با سرعت و امنیت بالا از جمله این ماموریت‌ها است.

دبیر برگزاری رویداد شانزدهم صنعت مالی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی برای کشور و تامین مالی طرح‌های توسعه صنایع بورسی در اقتصاد تحریمی گفت: نداشتن آشنایی با سیستم بانکی طرف مقابل همواره بزرگترین مانع برای برقراری شروع روابط کارگزاری بوده و با وجود همسایگی دو کشور ایران و روسیه، اما سطح روابط مالی و بانکی پایین بوده است. یکی از اهداف دفتر نمایندگی کمک به شناخت بیشتر و بهتر دو طرف است.

وی افزود: نمایندگی بانک VTB صرفا نقش رابط بانکی و یک پیام رسان را ایفا می‌کند که موجب بهبود خدمات‌رسانی به تجار و مشتریان بانکی دو طرف است. همچنین نمایندگی بانک VTB به منظور شناسایی فرصت‌های تجاری اعتباری و سرمایه گذاری در ایران و روسیه برای گسترش همکاری دو کشور با بخش‌های دولتی و خصوصی همکاری می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار