وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از قطعات بسیار مهم ریلی که همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بود، تکمیل زنجیره‌های کریدوری و دو خطه کردن محور اهواز - اندیمشک بود.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه امروز افتتاح سه پروژه ریلی و هوایی که شامل دو پروژه فرودگاهی و یک پروژه ریلی است، به بهره برداری می‌رسد گفت: در سه سایت ایلام، رامسر و اهواز در بخش ریلی و فرودگاهی این افتتاح‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز فرودگاه ایلام و ساخت ترمینال جدید شهدای ایلام به بهره برداری می‌رسد و همزمان با بهره برداری از این فرودگاه ما شاهد افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در این دو فرودگاه خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترمینال جدید فرودگاه ایلام از چندماه قبل آماده بهره برداری بود، اما طبق برنامه ریزی مقرر شد در جریان سفر رئیس‌جمهوری شهید به استان افتتاح شود که بنا به اتفاقات رخ داده امروز افتتاح شد، افزود: از امروز با یک فرودگاه جدید در رامسر مواجهیم و دستور تامین تجهیزات مورد نیاز نیز داده شد.

برگزاری عملیات حج با کمترین تاخیر و با ایمنی و امنیت از ۲۱ مبدا فرودگاهی

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به انجام عملیات حج تمتع به عنوان یکی از دغدغه‌های سرپرست ریاست جمهوری، اظهار کرد: جناب مخبر دغدغه داشتند تا در عملیات حج تمتع دچار مشکل نشویم و با همت و تلاش همکاران موجب شد با زمان بندی خوب و با کمترین میزان تاخیر که یک رکورد محسوب می‌شود، عملیات حج با ایمنی و امنیت از ۲۱ مبدا فرودگاهی انجام شود.

وی در ادامه از تمام دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل هوایی بابت اقدامات انجام شده در زمینه پرواز‌های حج تمتع ۱۴۰۳ قدردانی کرد و برای آنها به منظور آغاز پرواز‌های اربعین حسینی در روز‌های آتی آرزوی موفقیت کرد.

بذرپاش همچنین از آغاز پرواز‌های ویژه اربعین در روز‌های آینده خبر دادو  گفت: به طور قطع تمامی ترمینال‌ها و فرودگاه‌های کشور آمادگی کامل برای پذیرش و انجام نشست و برخاست پرواز‌ها را خواهند داشت.

وی همچنین به بهره برداری دو خطه شدن راه آهن اندیمشک-اهواز اشاره کرد و گفت: یکی از قطعات بسیار مهم ریلی که همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بود، تکمیل زنجیره‌های کریدوری و دو خطه کردن محور‌های موجود بود.

بذرپاش بیان کرد: سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور شهید، ١٠٠ کیلومتر از محور ١٤٠ کیلومتری اهواز به اندیمشک دو خطه شد و امروز هم ٤٠ کیلومتر باقی‌مانده به بهره‌برداری می‌رسد. ارزش این پروژه بیش از ٣ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان است. خط نخست این پرو‌ژه در سال‌های ١٣٠٧ تا ١٣١٧ ساخته شده بود و امروز هم خط دوم به پایان می‌رسد. با تکمیل دو خطه شدن این مسیر، شاهد افزایش ظرفیت باری از حدود ١٠ میلیون تن به ٢٠ میلیون تن خواهیم بود.

خبرنگار: محبوبه کباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار