راهبر فرودگاه مهرآباد گفت: یک‌شنبه و دوشنبه هیچ محدودیت پروازی برای پرواز‌های مسافری وجود ندارد و تنها پرواز‌های آموزشی تعلیق هستند.

 ابراهیم مرادی، راهبر فرودگاه  مهرآباد  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه برای فردا همزمان با مراسم تنفیذ محدودیتی برای پروازهای مسافری وجود ندارد گفت: محدودیت های پروازی فردا تنها برای پروازهای آموزشی و تمرینی بوده است و هیچ محدودیتی برای پروازهای مسافری در این بخش لحاظ نخواهد شد.

وی  ادامه داد:  در جلسه‌ای که  هفته گذشته در سازمان هواپیمایی کشوری به ریاست رئیس این سازمان و با حضور تمامی اعضای مرتبط کشوری، لشکری و امنیتی برگزار شد، شرایط و محدودیت‌های مربوط به فرودگاه بین المللی مهرآباد جهت برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران بررسی و ابلاغ شد.

راهبر فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه تمامی پروازهای VFR (پروازهای با دید) برای روزهای ۷ و ۹ مرداد ماه در داخل پایانه هوایی تهران تعلیق شد گفت: همچنین، پروازهای فرودگاه مهرآباد در روز نهم مرداد ماه، همزمان با روز تحلیف، تا ساعت ۱۲ محلی به صورت عادی انجام خواهد شد. از ساعت ۱۲ محلی تا ساعت ۲۲ محلی این فرودگاه هیچ‌گونه پرواز ورودی داخلی نخواهد پذیرفت و تنها پروازهای داخلی خروجی از این فرودگاه امکان انجام خواهند داشت.

وی  تأکید کرد : بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با تمامی مبادی کشوری، لشکری و امنیتی، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در تمام ساعات شبانه‌روز ۹ مرداد ماه آماده پذیرش پروازهای VIP خواهد بود. این تصمیمات به منظور تسهیل برگزاری مراسم تحلیف و تأمین امنیت لازم اتخاذ شده است و تا کنون بر اساس برآوردهای انجامی حداقل ۶۰ هیات دیپلماتیک در سطوح مختلف در این مراسم شرکت خواهند کرد.

مرادی با بیان اینکه طبق نوتامی که صادر شده است تمامی شرکت های هواپیمایی مکلف هستند که ساعات تغییر پروازی و یا لغو پروازی خود را در روز سه شنبه به اطلاع مسافران برسانند گفت: از روز چهارشنبه با دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تمامی شرکت های هواپیمایی موظف به اطلاع رسانی کامل به مسافران در این بخش هستند.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار