مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده شاهد کاهش نسبی دمای هوا در نواحی شمال و شمال غرب کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان  اینکه در نواحی شمال و شمال غرب کشور شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهیم بود، گفت: در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران و وزش باد گزارش شده است.

وی ادامه داد: روز دوشنبه علاوه بر اردبیل، در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها کماکان تا روز‌های پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر و شب دوشنبه تا پنجشنبه، جنوب کشور و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق را خواهد داشت.

ضیائیان توضیح داد: شدت بارش برای امشب در حد هشدار نارنجی و در غرب مازندران و شرق اردبیل خواهد بود و هم‌وطنان عزیز در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و برای سه روز آینده نیز در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین برای سه روز آینده آب‌های جنوب کشور و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار